Kan jeg drikke alkohol og ryge i forbindelse med brug af tetracyklin (piller mod akne)

brevkassespørgsmål

Kan jeg drikke alkohol og ryge i forbindelse med brug af tetracyklin (piller mod akne)

brevkassespørgsmål af
Josefine
15 år
Oprettet 3 år 3 måneder siden

Hej.
Jeg er en pige på 15 år som skal til at bruge tetracyklin (piller mod akne). Jeg fik afvide jeg ikke må indtage mælkeprodukter i forbindelse med jeg tager pillen.
Fik ikke andet afvide. Kan heller ikke finde information på nettet.
Må jeg gerne drikke alkolhol og ryge samtidig med jeg er på pillerne?

Mvh Josefine

Svar:

Kære Josefine.

Tak for sin spørgsmål!
Du har ret i at man skal passe på med mælkeprodukter, når man er i Tetracyklin behandling, da det kan give maveproblemer.
Der er intet til hindre for at man indtager alkohol eller ryger når man bruger tetracyklin. Med det sagt er det selvfølgelig vigtigt at man ikke overdriver sin alkoholindtagelse og selvfølgelig er rygning aldrig nogensinde sundt!

 Bedste hilsner

Hanneh.

Hannehs billede
Hanneh fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål