kan jeg blive lesbisk af det?

brevkassespørgsmål

kan jeg blive lesbisk af det?

brevkassespørgsmål af
Nadja
14 år
Oprettet 5 år 9 måneder siden

Hej brevkasse. Jeg er 14 og vi var tre veninder der skulle sove sammen hos den ene af dem fordi hun var alene hjemme. Vi hyggede og fik nogen breezere og var i meget godt humør. Da vi så havde fået nattøj på legede vi sandt eller falsk og flaskehalsen peger. Det blev lidt frækt og jeg var ved at blive lidt nervøs ved det. På et tidspunkt var der så en der foreslog at den flaskehalsen pegede på skulle slikke skede hos en af de andre efter lodtrækning. Jeg ville enlig ikke være med men der var alligevel noget der trak så jeg gik med alligevel og tabte selfølgelig. Jeg overvejde at bakkeud og tage hjem men blev alligevel fordi det på en måde var en lille smule spænende. Det var ikke så klamt som jeg troede. Den tredje veninde kiggede så på. Vi grinede meget. Pludselig viste det sig at den veninde jeg slikkede skule til og komme og så blev det lidt alvorligt. Jeg må indrømme jeg blev helt varm indeni da hun kom. Efter skete der ikke mere. Der sov vi bare. Jeg tænker meget på det, på en måde er jeg lidt glad for det der skete. Jeg er ikke bange for nogen skal sladre, jeg er tryg ved mine veninder. Men kan jeg blive lesbisk af det? Hilsen Nadja

Svar:

Kære Nadja,

Tak for dit brev. Jeg er glad for at høre, at du har det fint med oplevelsen, og at det hele endte positivt, selvom du var lidt i tvivl i situationen. Det er altid vigtig at mærke efter ens mavefornemmelse :-)

Du skriver og spørger, om du kan blive lesbisk af at have slikket din veninde, og her må mit svar blive lidt tvetydigt:

Som udgangspunkt vil jeg ikke mene, at du kan blive lesbisk af at have slikket din veninde. Men at du har slikket din veninde, kan jo godt have åbnet dine øjne for at du også tænder på piger. Hvis du gør det, så tænker jeg, at det ville være noget du ville have opdaget på et tidspunkt lige meget hvad, men denne oplevelse, kunne måske fremskynde processen.

Der er jo også muligheden at du er biseksuel, og dermed både tænder på piger og drenge. Det er noget du må mærke efter i dig selv :-)

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål