Kan ikke spise?

brevkassespørgsmål

Kan ikke spise?

brevkassespørgsmål af
Ano
18 år
Oprettet 5 år 2 måneder siden

Efter min kæreste og jeg har slået op, har jeg mistet lysten til at spise. Jeg spiser måske en halv kryderbolle hverdag siden vi slog op, og så er jeg mæt til dagen efter. Jeg kan mærke at jeg er sulten, men jeg kan ikke spise grundet lettere kvalme, og når jeg tager en bid føler jeg mig så mæt som hvis man har over spist. Jeg er ikke speciel ked af det over min kæreste og jeg slog op, men har bare normal kæreste sår, det er stået på i ca. 1 uge. Er det normalt?

Svar:

Kære Ano

Jeg er ked af at høre, at din kæreste og dig har slået op, og at det har påvirket din appetit så meget. Det er meget normalt at miste lysten til at spise, når man er ked af det. Du skriver, at du kun spiser en halv krydderbolle per dag og har gjort det i en uge. Det er ikke særlig meget, og jeg formoder, at det også påvirker, hvor meget energi du har. Måske kunne det være en god ide at drikke mere, der indeholder mange kalorier. Det kan for eksempel være juice, kakao eller smoothies med honning, frugt eller nødder i. Måske er det nemmere for dig at drikke noget end at spise noget. Du kan i hvert fald prøve det af.

Jeg kommer også til at tænke på, at du muligvis er mere ked af det, end du selv er bevidst om. Det kan være rigtig svært at slå op med sin kæreste, og man kan blive meget ked af det. Det er meget forskelligt fra person til person, hvad der hjælper ved kærestesorg. Jeg tænker, at det kunne være en god ide at snakke med nogen om, hvordan du har det, hvis du ikke har gjort det endnu. Måske har du en god veninde eller dine forældre du kunne snakke med. Selvom det kan være meget svært at snakke om ens sorg, så kan det også være lettende og hjælpe én videre i processen. For nogle hjælper det også at løbe en tur eller aflede sig selv. Du kan forsøge at mærke efter, hvad der virker bedst for dig. Og du er altid velkommen til at skrive igen enten her eller i vores 1-1 chat. Jeg håber, at du snart får det bedre og får lyst til at spise igen.

Jeg håber, at du kunne bruge mit svar.

De bedste hilsner,

Elisabeth

Elisabeths billede
Elisabeth fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål