Kan ikke sove

brevkassespørgsmål

Kan ikke sove

brevkassespørgsmål af
Andreas
11 år

jeg er en drang på 11 år og min bror er 14 år og tænder virkelig meget på ham hjælp

Svar:

Kære dig

Når man begynder at komme i puberteten, suser hormonerne rundt i kroppen, man tænker enormt meget på sex og andre, fordi det er så nyt i tankerne. Det er slet ikke unormalt at opleve, at man kommer til at tænke på ens familiemedlemmer på en seksuel måde, måske endda - som du også beskriver, at man tænder lidt på dem. Mange oplever også at have drømme, hvor de, for eksempel, har sex med deres mor eller bror. Den slags tanker er normale og forsvinder oftest igen. Det er i Danmark - og langt de fleste andre lande - ulovligt at have sex med et biologisk familiemedlem. Det vil derfor også være ulovligt, hvis du havde sex med din bror. Men tankerne er selvfølgelig ikke ulovlige, og det er helt okay, at du har dem. Jeg synes, du skal prøve at give det lidt tid, de går højst sandsynligt væk igen. Det er nok en god idé ikke at handle på tankerne, da det kan skabe en ubehagelig situation i familien, fordi din bror måske slet ikke føler det samme. Men igen, du gør intet galt i at have tankerne, det er okay, og de skal nok forsvinde igen.

Jeg håber, du kan bruge mit svar. Skriv endelig igen, eller kom forbi chatten til en snak.

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål