Kan ikke få den op at stå

brevkassespørgsmål

Kan ikke få den op at stå

brevkassespørgsmål af
Sebastian
17 år
Oprettet 5 år 2 måneder siden

Hej

jeg er en dreng på 17 år og jeg har problemer med at få den op at stå når jeg er sammen med min kæreste. Jeg ved med sikkerhed at det ikke er fordi jeg ikke tænder på hende Fordi det gør jeg, men ved ikke hvorfor det er jeg ikke kan få den op at stå.

Jeg har intet problem med At få rejsning når jeg selv skal onanere eller om morgenen.

Så er der noget galt med mig eller hvad er det?

Svar:

Hej Sebastian

Jeg kan godt forstå du bliver bekymret, men jeg tror ikke der er noget galt med dig.

Når det fungerer fint, når du onanerer er der i hvert fald ikke noget fysisk galt. Du tænder på din kæreste så det er heller ikke der problemet ligger...og så alligevel.

Måske tænder du så meget på din kæreste at det har den effekt at du ikke kan få den op at stå. Det er helt normalt, og noget de fleste drenge/mænd oplever før eller siden. Ligesom man snakker om at sportsfolk kan have overtrænet eller være overtændte, kan det faktisk være det samme for drenge når de skal have sex. De kan være så tændte og fulde af forventning til det der skal ske, at kroppen ligesom lukker af. Der hvor det så virkelig bliver svært, er når man har prøvet det en enkelt gang eller to, og bliver bekymret. Så kan bekymringen eller frygten for om man kan få den op at stå, være det der gør at man ikke kan få den op at stå. Så hvad gør man så?

Først og fremmest skal du snakke med din kæreste om det. Både så hun ved at det ikke handler om at du ikke tænder på hende, men også så I kan tale om hvad I kan gøre for at løse problemet. Det er nemlig ikke kun dig der kan løse det. Jeg tænker, I skal være fælles om det.
Hvis nu det er det her med at du er overtændt, eller at frygten for at du ikke kan få den op, er det der gør at du ikke kan få den op at stå, kan det ofte hjælpe at fjerne forventningen. Ganske enkelt ved at lave en aftale om at I IKKE skal have sex.

Bliv i stedet enige om at I skal nusse, kysse, slikke, og alt muligt andet næste gang i er sammen. I stedet for at koncentrere dig om at din pik skal blive stiv, så I kan have sex, så prøv at koncetrere dig om at mærke. Mærk, smag og duft til din kærestes krop. Mærk, hvordan det føles når hun rører ved dig, og fokuserer på det du kan mærke. Jo mere du kan fokusere på følelsen i din krop, jo mindre vil du helt automatisk fokusere på at din pik skal blive stiv. Og når du ikke fokuserer på at den skal blive stiv, er jeg sikker på det kommer helt af sig selv. Det kan godt kræve lidt øvelse, og derfor kræver det også tålmodighed, og samarbejde mellem jer. Men jeg er sikker på det kan lykkes for dig/jer. Når først den på et tidspunkt bliver stiv igen, skal det nok udvikle sig til at I har sex, helt af sig selv.

Rent fysisk fungerer din pik fint, så det handler altså nærmere om de tanker du har. Og selv om det kan lyde mærkeligt at det kan hjælpe, med sådan en aftale, så ved jeg det virker. Nogle gange skal man lige tage et par skridt tilbage, for at finde den rigtige vej, til at gå fremad.

Mange hilsner
Lasse

Lasses billede
Lasse fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål