Kan hun lide mig

brevkassespørgsmål

Kan hun lide mig

brevkassespørgsmål af
Dreng
16 år
Oprettet 2 år 2 måneder siden

Hej Brevkasse. Jeg har i længere tid efterhånden, chatte med en pige fra min klasse over snap. Nogen gange føles det som om at hun er vil med mig. Hvilket ville være gengældt fra min side. Dog kommer jeg rigtig ofte i tvivl. Derfor har jeg overvejet at spørge lige ud, om hun har følelser for mig. Jeg vil hører om dette vil være dumt, underligt og for direkte at spørge om? Har også overvejet at invitere hende ud, men er nok lidt bange for et nej og vi så vil miste det vi har. Eller jeg føler vi har. På forhånd tak:) Hvad vil tror i vil være bedst?

Svar:

Hej med dig!

Jeg kan virkelig godt forstå, at du er i tvivl. Det er vildt nervepirrende at stå der, hvor du står. Skal man eller skal man ikke? Der er tusind hvad-nu-hvis'er, der rumsterer rundt i hovedet, og nogle gange kan det måske næsten føles som om, at man er ved at blive helt rundtosset. Hvad der så er det "rigtige" at gøre, det synes jeg er svært at spå om. Jeg tænker, at det handler rigtig meget om, hvordan tingene er, og hvad der føles mest naturligt i en situation, hvor det meste måske føles vildt skræmmende. Samtidig er det nok også forskelligt fra person til person, hvad der falder en naturligt at gøre. Derfor tænker jeg, at det er vigtigt, at du gør det, som du synes, er det rigtige.

Når det så er sagt, så spørger du jo efter en mening, og jeg er personligt den type, der altid mener, at man kommer længst med ærlighed :-) Ikke for meget dansen rundt om den varme grød, men i stedet for sagt tingene, som de er. Så du kan enten spørge hende, om hun har følelser for dig eller du kan fortælle hende, hvad du føler. En af jer skal på en måde være den, der starter med at være sårbar og ærlig. Det kan være, at hun ikke har noget problem med det. Det kan også være, at hun er ligeså bange, som du er, og at hun derfor heller ikke tør være den første. Så umiddelbart tænker jeg måske, om det kunne være en idé, at du starter ud med at dele dine følelser med hende? Jeg tænker, at det ville vise noget mod, karakter, og reel interesse. Jeg kan selvfølgelig ikke vide præcis hvad, den her pige fra din klasse vil tænke, men jeg tror, at langt de fleste piger vil føle sig smigret over det, og hvis hun gengælder følelsen, så tror jeg, at hun vil blive virkelig glad for, hvis du turde tage det første skridt, og at du faktisk turde stå ved det.

Men som jeg skrev i starten, så kender du jo situationen og den her pige bedre end jeg gør. Derfor tænker jeg, at du skal gøre det, du tror er det bedste. Men jeg håber, at mit svar måske har kunnet sætte lidt tanker igang og hjælpe dig lidt på vej. Jeg ønsker dig alt mulig held og lykke med det hele!

De bedste hilsner,

Dagmar

Dagmars billede
Dagmar fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål