Kan du hjælp mig

brevkassespørgsmål

Kan du hjælp mig

brevkassespørgsmål af
Dreng 10
10 år
Oprettet 6 år 4 måneder siden

Jeg blive slået hjem hvor jeg bor de råber og skriger og de skubbe mig jeg græder heletiden og gemme mig jeg kaste meget op og heletiden ond i maven jeg går i skole på (slettet) skolen men jeg vil ikke fortælle det for bliver bange så

Svar:

Kære du

Det er godt du skriver, for det er slet ikke rimeligt at du bliver slået derhjemme. Dine forældre må ikke slå og skubbe dig, og derfor er det også vigtigt at du får noget hjælp.
Du skriver at du ikke vil fortælle noget til de voksne på din skole, fordi du bliver bange. Det er også svært at skulle fortælle om sådan nogle voldsomme ting. Men det er vigtigt at du prøver alligevel, for det er den bedste måde at få hjælp.

Hvis de voksne på din skole ved hvad der sker hjemme hos dig, kan de meget bedre hjælpe. Men du bliver nødt til at prøve at snakke med dem. Det kan være en af dine lærere, som du er tryg ved. Det kan også være en pædagog fra SFO som du har det godt med. Det vigtigste er at du får fortalt det her til en voksen, så du kan få hjælp.

Nu har du nævnt din skoles navn i spørgsmålet. Det har jeg lige slettet for at du stadig kan være helt anonym, når svaret bliver lagt ud på siden. Men det betyder at vi ved hvilken skole du går på. Derfor har vi også haft ringet til din skole, og fortalt at vi har fået det her spørgsmål. Og at der er en dreng på deres skole der har det rigtig svært og har brug for hjælp.
De voksne, på din skole, vil meget gerne hjælpe dig, men de bliver nødt til at vide hvem du er. Vi ved ikke hvem du er, og det ved de heller ikke. Derfor bliver du nødt til, selv at sige noget så du kan få hjælp.

Ved du for resten, at der sidder voksne rådgivere fra din by i chatten på Cybehus? Det gør der hver torsdag, og du kan finde deres chat her
Jeg synes ikke du skal vente til på torsdag. Jeg synes du skal sige noget til de voksne på din skole allerede i dag, eller så snart du kan.
Hvis du ikke har fået sagt noget inden på torsdag, synes jeg du skal logge på chatten, og snakke med én af rådgiverne. Sammen kan I måske finde ud af hvordan du kan få noget mere hjælp.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål