Kønsdelen

brevkassespørgsmål

Kønsdelen

brevkassespørgsmål af
Kri235
17 år
Oprettet 4 år 2 måneder siden

Hej.
Jeg har nu gået i et par dage med stor smerte i underlivet. Smerten kommer hovedsageligt fra bunden af min skede. Igår tjekkede jeg så selv hvad jeg kunne se, og kunne se en form for byld med noget hvid væske i, plus er det bare Enormt hævet? - vil virkeligt gerne vide hvad dette er, og om jeg burde gå til lægen.

Svar:

Kære Kri235

Tak for dit spørgsmål. Du har fornemtlig en form for byld. Man kan få forskellige slags bylder i skedeområdet. Helt almindelige bylder men også betændelse i kirtler som sidder ved skedeindgangen som vil ligne en almmindelig byld. Begge slags skal behandles af en læge og går sjældent over af sig selv. Jeg synes du skal kontakte din læge i dag og få en hurtig tid. Nogle gange skal man forbi sygehuset for at få behandling da den måske skal opereres for at gå væk. Hvis man får feber skal man søge læge akut.

Mvh Christine, læge.

ChristineRs billede
Christine har svaret på dette spørgsmål