Kæresten og sex

brevkassespørgsmål

Kæresten og sex

brevkassespørgsmål af
Mikkel
15 år
Oprettet 2 år 6 måneder siden

Hej.

Jeg er en 15 årig dreng. Mig og min kærste har været sammen i 3 måneder og har ikke haft noget sexuelt endnu. Jeg ved ikke om det er normalt eller ej, og hvis det er unormalt hvad skal jeg sige. Jeg kan ikke få migselv til at spørge hende. Hvad skal jeg gøre?

Svar:

Hej Mikkel,

Først og fremmest, hvor er det dejligt at du har fået dig en kæreste.

Det er ikke unatuligt at du, som så mange andre unge drenge tænker på sex og i forlængelse heraf, er det ligeså naturligt at dig og din kæreste ikke har haft sex endnu. Hvornår man har sex med sin kæreste er meget individuelt. Det kan derfor svinge meget fra person til person, hvornår de føler sig klar til at have sex med sin partner. Uanset hvor kort eller lang tid der går, er der ikke noget der er mere rigtigt end andet. Det vigtigeste er at man gør det, når man føler sig klar og at man ikke gør det fordi man føler sig presset til det.

Selvom det kan være svært, at tale om er mit bedste råd til dig, at du skal tale med din kæreste om det. Det kunne jo ske, at hun gik og havde de samme tanker? Det vigtigeste er, at I finder måde der fungere for jer to.

Jeg håber du kan bruge mit svar

Mvh. Anja fra Cyberhus

cyberhusfabiennes billede
Anja fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål