kæreste eller ej?

brevkassespørgsmål

kæreste eller ej?

brevkassespørgsmål af
hemmeligt
12 år
Oprettet 6 år 3 dage siden

der er den her dreng, som er sød og mega lækker - lige min type - jeg har været kærester med ham to gange 15 dage og den anden gang 1 måned. han er en fuckboy. vi skriver sammen hver dag om aftenen sender jeg billeder af min røv til ham og ham skriver den er mega fucking god, men jeg ved ikke om ham udnytter mig. han vil gerne i seng med mig, han er 13 og jeg er snart 13. er det unormalt? skal jeg blive ved med at sende billeder af min røv? er det udnyttelse? -

Svar:

Hej

Du skriver, at du er vild med en dreng på din egen alder, og at du har været kortvarig kærester med ham i 2 omgange. Du kalder ham fuckboy. Og du ved at han gerne vil i seng med dig. Du fortæller, at du sender billeder af dig selv nøgen til ham, og at han godt kan lide, hvad han ser. Du er i tvivl om det er unormalt, og om han udnytter dig.

Helt ærligt, ja, det lyder som om at han udnytter dig. Jeg synes, du skal tænke over, hvorfor du sender nøgenbilleder til en dreng, som du ved er en fuckboy. Når du selv bruger ordet fuckboy, så tænker jeg nemlig, at du selv synes/ved, at han måske ikke er til at stole på. Måske du sender billederne til ham fordi, at du synes at det er rart, at han synes at du er flot og har en god røv. Du skal vide, at det er meget almindeligt at ville anderkendes. Det vil vi alle gerne:-) Men anderkendelsen skal være, fordi du er dig, og ikke på grund af dit udseende eller nøgenbilleder! Det er ikke i orden, og det er slet ikke sådan, du skal anderkendes. Du skal anderkendes og elskes for den, du ER. Fordi du er dig!! Det kan også være fordi, at du savner ham eller at have en kæreste, men uanset er det ikke vejen frem at sende nøgenbilleder af dig selv.

Jeg synes også, at det er rigtig vigtigt, at du tænker over, hvad han gør med de billeder du sender. Der er desværre mange eksempler på, at billeder bliver delt på nettet eller en gruppe imellem. Når du har sendt billeder af dig selv nøgen, er det udenfor din kontrol, hvad der sker med billederne. Du kan læse lidt mere om det her. Ikke sagt at han deler billederne, men du kan desværre bare ikke føle dig sikker, når det er udenfor din kontrol. Derudover siger loven faktisk også, at man ikke må sende nøgenbilleder af sig selv, når man er under 15 år. Så jeg vil virkelig anbefale dig at stoppe med at sende billeder af dig selv, hvor du ikke har noget tøj på. Hvis du er i tvivl om det her med at sende billeder, så er du meget velkommen til at skrive i vores brevkasse, Livet på Nettet.

Jeg håber, at du vil overveje at stoppe med at sende billeder til ham, og så virkelig huske på, at du fortjener meget mere end en, der måske udnytter dig til at komme i seng med dig eller til at få nøgenbilleder af dig.

Mange hilsner, Vinni

Vinnis billede
Vinni fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål