Juul

brevkassespørgsmål

Juul

brevkassespørgsmål af
Lou
16 år
Oprettet 4 år 6 måneder siden

Hej brevkasse

Jeg er en pige på 16, snart 17 og jeg vil sygt gerne have en Juul! Jeg ved ikke hvor det er nemmeste at købe en uden at mine forældre kan se det på min konto. Altså hvis jeg f.eks. køber den online, så kan de jo se at hjemmesiden hedder noget med Juul eller smoke og så opdager de det bare, hvilket de ikke skal, hah.

Jeg vil vil jo helst ikke blive afhængig og vil gerne have en uden så meget nikotin som muligt, men ved ikke hvor man kan få sådan noget ..

Har i nogle tips?

(dette er slet ikke fordi min venner ryger, for det gør de ikke, men vil bare gerne have noget røg iykyk)

kh

Svar:

Kære Lou

Juuls er blevet vildt populære, og jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en, og at du ikke vil have, at dine forældre skal vide det. Du skriver dog også, at du gerne vil have en med så lidt nikotin som muligt, og som du ikke bliver afhængig af, men det er sådan, at lige præcis det, som er i juuls er en form for nikotin, som er mere intens end i f.eks. almindelige e-cigaretter med nikotin (hvilket også er en skadelig mængde). Selvom det ikke er så meget forskning på omådet endnu, så viser det, som der er nu, faktisk også, at e-cigaretter uden nikotin kan være skadelige, så man kan heller ikke vide sig sikker, selvom man køber et nikotinfrit produkt.

Forskning viser også, at den nikotintype som er i juuls er en, som kan være endu mere vanedannende end den nikotin, som er i normal e-cigaretter, som også kan være ret vanedannende, så der er faktisk ret høj risiko for at blive afhængig af det. Man har også set, at folk der bruger juuls eller andre former for vaping eller e-cigaretter har en større chance for senere at begynde at ryge normale cigaretter.

Så Lou, som sagt så forstår jeg godt, at det kan virke enormt spændende og specielt med juuls, fordi de er ret nye, og man ser dem mange steder, men da det virkelig er noget, som er rigtig skadeligt for dig, din krop og din udvikling, så kan jeg ikke hjælpe dig med, hvor du kan købe en juul. Mest af alt også fordi du selv beder om én med lidt nikotin, og som ikke gør dig afhængig, og det eksisterer desværre ikke. Rygning og nikotin er farligt uanset i hvilken form, man indtager det, så mit bedste råd det er at holde dig fra det.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

Mange venlige og varme hilsner

Amanda

Amandas billede
Amanda fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål