Jeg kan ikke få en finger op?!

brevkassespørgsmål

Jeg kan ikke få en finger op?!

brevkassespørgsmål af
Anonym
12 år

Hej

Jeg har et problem jeg kan ikke få en finger op i fissen når jeg onanere det er som om der er to kugler jeg ved ikke hvordan jeg skal beskrive det i hver side og det går virkelig ondt

Hvad kan det betyde og kan jeg gøre noget ved det (jeg har ikke mistet min mødom endu)

Svar:

Kære dig

Når man skal have en finger op, er det vigtigt, at man slapper af i kroppen. Hvis man er anspændt, kommer underlivet til at trække sig sammen og så kan det gøre ondt. Hvis det er nyt for dig, så er det helt normalt være spændt i kroppen, når man skal stikke en finger op i underlivet. Det kan godt tage noget tid at vænne sig til eller være så tryg ved, at man er afslappet.

Du nævner, at det føles som om, der er to kugler, når du mærker efter. Jeg ved ikke umiddelbart hvad det er, men jeg kommer til at tænke på, om du har snakket med nogen om det? F.eks. dine forældre, ældre søskende eller andet? Ellers vil jeg råde dig til at snakke med en af dine forældre, som kan hjælpe dig med at bestille en tid hos lægen. Når du mærker noget, som føles som to kugler, så er det en rigtig god idé at få tjekket op ved lægen, hvad det kan være. Generelt hvis du finder noget ved dig selv eller din krop, som du er usikker på om er som det skal være, er det en god idé at få lægen til at kigge på det. Jeg tænker også, at det kan give dig ro i maven, hvis du kan få at vide hvad det er. Jeg synes, det er rigtig godt, at du er nysgerrig på din krop, at du er opmærksom på dens signaler og hvordan den føles. Det er vigtigt, det er sundt og det er naturligt.

Hvis du har lyst, kan du prøve at læse Sexliniens artikel om onani for piger. Deri kan du læse om, hvordan man kan onanere så det føles rart. Du kan læse artiklen her: https://www.sexlinien.dk/emneside-piger/kvinders-kroppe/pigers/kvinders-...

De bedste hilsner,
Malou

Batesis billede
Malou fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål