Jeg kan godt lig at have ble på

brevkassespørgsmål

Jeg kan godt lig at have ble på

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Hej jeg er 14 år og jeg kan godt lig at have ble på jeg har taget mine søskendes Bler før og har taget dem på og har tisset og skidt i dem før men nu bruger hun dem ikke længere hvad skal jeg gøre ville gerne have en ble og ville også gerne blive skiftet af min mor og hver en baby igen

Svar:

Hej med dig,

Hvor er det fint at du skriver her ind med noget, som jeg kan forestille mig, at du ikke har talt med ret mange om. Hvis overhovedet nogen. Godt gået!

Savn

Når jeg læser dit brev er min umiddelbare tanke, at du savner opmærksomhed fra din mor. Jeg kan forstå på dit brev, at du har en mindre søster, som formentlig har taget, og muligvis stadig tager, en hel del af din mors opmærksomhed. Det er helt naturligt, at man som ældre søskend kan komme til at føle sig lidt overset, når man får en lillebror eller -søster. For den slags små mennesker tager virkelig meget af ens forældres tid og opmærksomhed.

Derfor tænker jeg, at det måske kan være en idé for dig at tage en snak med din mor om, hvordan du har det. Fortæl hende, hvad du mærker og føler indeni. Og hvis du savner hendes og hendes opmærksomhed, så sig det til hende. Det kan også være, at du har behov for, at I to bruger noget mere tid sammen - bare jer to. Det må du også gerne sige til hende. For det er helt fair at have det på den måde. Det er der intet galt med. Og faktisk er det en helt naturlig reaktion - uanset hvor gammel man er.

Præferencer

Det kan selvfølgelig også være, at det her ikke har noget med din mor at gøre, og du reelt bare gerne vil have lov at gå med ble. Vi har alle sammen forskellige præferencer og forskellige ting vi godt kan lide. Og så længe det ikke er noget, der forvolder os selv eller andre fysisk eller psykisk smerte er der ikke noget galt med det.

Eftersom du skriver, at du gerne vil skiftes af din mor tænker jeg, at det kan være en god idé at du tager en snak med hende om, at du har de her tanker og lyster, og høre hvad hun tænker om det. Så kan I tage en snak om, hvad der kan fungere og ikke fungere for jer, og I kan sammen finde en løsning, som I alle kan være tilpasse i.

Jeg håber du kan bruge svaret og at det hele lander et godt sted.

Mange hilsner,

Siv

Sivs billede
Siv fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål