Jeg har ikke haft menstruation i 2 måneder.

brevkassespørgsmål

Jeg har ikke haft menstruation i 2 måneder.

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 6 år 1 måned siden

Jeg er 16 år gammel og har haft menstruation i fem år. Derfor er den regelmæssig og er det stortset også altid. Dog har jeg ikke haft menstruation i to måneder hvis ikke mere. Jeg mindes ikke at jeg har haft det siden sidste år. Hvilket er lidt underligt, da jeg som sagt har regelmæssige blødninger, dog bløder jeg ofte ret kraftigt og jeg kan kun bruge tykke bind. Jeg er ikke gravid, og dette kan heller ikke være tilfældet da jeg aldrig har været sammen med nogen seksuelt. Jeg er på forskelligt medicin da jeg er psykisk syg men jeg mindes aldrig at have haft problemer til trods får jeg var på medicin. Jeg har faktisk ingen anelse om hvorfor jeg ikke har fået det endnu. Hvem ved om det pludselig kommer? Men jeg tænker ikke det er noget alvorligt og jeg vil ikke gå til lægen. Det ser jeg ingen grund til, da jeg i forvejen har meget med hospitalsvæsnet af gøre og jeg har et stort had til alle læger. P-piller osv er helt udelukket. Men som sagt så ved jeg ikke hvorfor. Det er lidt underligt.

Svar:

Hej,

Du har ret det lyder bestemt ikke alvorligt, og menstrautionen kan blive uregelmæssig og udeblive af rigtig mange årsager. Ud fra det du siger, så kan jeg ikke fortælle dig hvad der specifikt kunne være problemet, og jeg vil derfor dog alligevel råde dig til at kontakte din egen læge mhp på at få en tid. Din læge vil kunne stille de udbybende spørgsmål og undersøgelser, som er nødvendig for at komme det nærmere. Evenuelt kan du henvises til en privat gynækolog, hvis det bliver nødvendigt.

Mvh

Niclas, læge

Niclass billede
Niclas fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål