jeg føler mig kort sagt klam

brevkassespørgsmål

jeg føler mig kort sagt klam

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hej Cyberhus

jeg begynder så smådt at komme dertil hvor sex lyder intressant, men jeg føler mig kort sagt for klam.

jeg er den type der hader kropsbehåring, jeg ved det er helt naturligt og har ikke noget imod andre mennsker har det, men jeg føler mig klam når jeg ikke har barberet ben og under armene i 3-5 dages tid, det er så helt fint mit problem ligger der hvor jeg synes mine hår på armene er alt for mørke, kender ingen på min alder med så mørke arm hår, kan man blege dem på den ene eller anden måde? også synes jeg slet ikke jeg kan få barberingen ved bikini linjen til at fungere der er altid såkaldte "racer bumbs" eller så er håret så kraftigt man kan se hårsækkene under huden, jeg synes det er enormt klamt og jeg ville ikke have det godt med at vise det til en sexuel partner da jeg føler de måske også ville synes det var ligeså klamt som jeg.

så hvad gør jeg med de her 2 problmer der virkelig nager til det inderste?

tak på forhånd!

Svar:

Hej du

Tak for dit spørgsmål.

Som du selv skriver, er kropsbehåring helt naturligt. Det er også meget individuelt, hvad forskellige personer kan lide af behåring. Fx kan nogle ikke lide at have hår under armene, mens andre er ligeglade. Det kan også være, at det, du synes, er klamt, er der nogen, som ikke har noget imod.

Du skriver også selv, at du ikke har noget imod andres kropsbehåring. Jeg kommer til at tænke på, om andre måske har det på samme måde med dig?

Vi har ofte tendens til at fokusere meget på vores egne fejl og mangler, og nogle gange i så høj grad at vi glemmer at se på alle andre omkring os. Det kan være, at du ikke er den eneste, som ikke særligt godt kan lide din egen krops og kønsbehåring. Har du måske nogle veninder, som har det på samme måde med deres kropsbehåring?

Du beder også om råd til hårene på dine arme. Nogle piger vælger at barbere deres arme, nogle vokser dem, og andre vælger at lade dem være, fordi man hurtigt kan komme til at bruge meget lang tid på at fjerne hår. Det kan dog være, at du skal passe på med at blege hårene på dine arme, da hårene bliver lys-gullige og ikke nødvendigvis blegner eller bliver mindre synlige af den grund. Jeg tænker, at du kan prøve at google dig til nogle af de mange muligheder, der er for at fjerne hårene, hvis det er det, du gerne vil.

Det samme gælder "razor bumps", som er indgroede hår, der opstår efter barbering, når hårene "krøller" ind mod huden. Der findes mange produkter, som kan afhjælpe de indgroede hår, fx bestemte scrubs, sæber eller cremer til brug efter barbering. Det kan være, at du også kan spørge om hjælp på fx apoteket eller i Matas.

De fleste mennesker har også mørkere kønsbehåring end fx deres hår på hovedet eller armene. Det betyder også, at du formentligt er langt fra den eneste, som oplever stadig at kunne se sine hår under huden, når du barberer dig. Men hvis du er meget ked af, at man kan se det, så kan du fx prøve at få vokset din bikinilinje eller bruge en epilator under armene.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar.

De bedste hilsner
Marie

Nikitass billede
Marie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål