Jeg er alene

brevkassespørgsmål

Jeg er alene

brevkassespørgsmål af
Line
14 år

Hej. Jeg er helt alene og vil gerne have en god ven eller måske en kæreste. Jeg er 14 år og pige. Jeg kunne godt tænke mig at have en helt tæt veninde..

Svar:

Kære Line

Det kan være rigtig hårdt at føle sig helt alene, så jeg forstår godt at du gerne vil have en god ven eller måske en kæreste.

For at få en kæreste skal der være en særlig kemi imellem en selv og den dreng eller pige, som man gerne vil have som kæreste. Det lyder til, at det du mest har brug for, er en at være tæt med, så jeg kommer mest til at skrive om at få venner. En del af det vil du også kunne bruge ift. at få en kæreste, og ellers kan du prøve at søge her i brevkassen, der er mange spørgsmål om, hvordan man finder/får en kæreste.

Det er sjældent man får en helt tæt veninde 'ud af det blå', så det gælder om for dig at komme ud og blive veninder med nogen, som så på sigt kan blive tætte veninder. Eller venner. Det mest oplagte kan være at få dem i sin egen klasse, men det er ikke alle der kommer lige godt ud af det med dem, der går i deres egen klasse. Så kan du prøve at snakke med dem i parallelklasserne, eller måske i klasserne over eller under den du selv går i.

Hvis det ikke er noget for dig, kan du prøve at finde venner andre steder. Det kan være, at der bor nogle i området, hvor du selv bor. Ellers er klub og/eller fritidsaktiviteter et rigtig godt sted at finde venner. Hvis du ikke går i klub eller går til noget i forvejen, kan du prøve at finde noget, du godt kunne tænke dig. Det behøver ikke at være fodbold eller håndbold, man kan gå til mange forskellige ting, f.eks. skak. Når man går til en aktivitet sammen, har man noget at samle sig om, og det kan gøre det nemmere at få venner.

Hvis du har nogle hobbier findes der også rigtig mange sider og grupper på nettet, hvor du kan finde nogle med de samme interesser. Det kan også være en god mulighed for at finde venner og/eller veninder. Hvis du f.eks. er glad for heste, kan du lede efter en hestegruppe på Facebook eller søge efter "heste forum" på google. Så kommer der en del sider op, som du kan kigge på. Det samme kan du gøre, hvis du interesserer dig for bøger, fodbold, gaming, at strikke, makeup eller hvad du nu gerne vil tale med andre om. Det kan få dig til at føle dig mindre ensom, og kan også give veninder efterhånden som I lærer hinanden bedre at kende på siden.

Kram

Luna

Lunas billede
Luna fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål