irritation i skeden

brevkassespørgsmål

irritation i skeden

brevkassespørgsmål af
Julie
18 år

Hej. Jeg er en pige på 18, som i en måneds tid har gået med et lidt irriteret underliv. Har før haft svamp, så fordi jeg selv havde behandlingen til det (canesten creme) så brugte jeg bare det igen, selvom jeg ikke anede om det var det. Oplever ofte smerte i forbindelsd med samleje, og det varer ofte flere dage efter. Har nu fået nogle små rift-lignende sår på de indere kønslæber, men de gør ondt og klør også. Ved ikke om jeg skal tage til lægen, da jeg føler der ofte er ubehag i mit skridt.

Svar:

Kære dig

Lige som du selv er inde på, så vil anbefale dig at du fik en tid hos din læge. Rifter, kløe og andet ubehag som bliver ved kan skyldes infektion med svamp eller bakterier som i så fald skal behandles - og kun hvis du bliver undersøgt kan man komme forklaringen nærmere så du får den rigtige vejledning. Generelt er det godt at undgå overdreven vask, aldrig bruge sæbe med parfume samt at ikke bruge helt tæt tøj i syntetiske materialer.

God bedring!

Dbh
Rebecka

Rebeckas billede
Rebecka har svaret på dette spørgsmål