INGEN NYDELSE?!

brevkassespørgsmål

INGEN NYDELSE?!

brevkassespørgsmål af
lis
16 år
Oprettet 4 år 1 uge siden

hej cyberhouse,

jeg har i længere tid gået og tænkt over noget iforhold til sex. jeg er 16 år og har allerede haft flere forskellige sex partnere. men når jeg har sex kan jeg ikke føle noget, jeg kan mærke han er oppe i mig, men jeg får ingen nydelse, OVERHOVEDET!jeg har snakket med min nuværende kæreste om det, og han er selvfølgelig rigtig ked ad, at han ikke kan give mig en orgasme og få sex akten til at føle lige så godt på mig.

jeg er ikke løs dernede, så det er ikke det. jeg laver bækkenbunds øvelser hverdag. jeg har læst nogle opslag om, at nogle kvinder bliver nødtil at have stimuleret klitoris imens, men det hjælper ikke på mig. jeg kan knap nok få klitoris orgasme når jeg onanere normalt, så jeg kan da slet ikke under sex. jeg kan kun få orgasme hvis min kæreste slikker mig, men det tager virkeliiiiiiig lang tid, noglegange over et kvarter. Han har ikke rigtig lyst til at gå ned mere, fordi det tager så lang tid og fordi det er alt for hårdt for ham.

jeg har haft det sådan med alle mine sexpartnere og det går mig virkelig på, især når alle mine vendinde snakker om hvor godt sex de har med fx deres kæreste.

hva skal jeg gøre? er der noget galt med mig?

Svar:

Kære dig,

Rigtig godt og vigtigt, at du skriver.

Først og fremmest - DER ER INTET GALT MED DIG. DU ER HELT NORMAL.

Det, du oplever er helt normalt og sådan, som rigtig mange kvinder har det. Det er meget få kvinder, der kan få orgasme uden stimulering af klitoris. Det er så simpelt, at der simpelthen ikke er så mange nerveender inde i skeden, men til gengæld ufatteligt mange der, hvor klitoris er synlig (altså udenfor skeden), og derfor skal der stimulering til dér. Det er forskelligt fra kvinde til kvinde, hvad, hvor og hvor meget, der skal til. Nogle har behov for at blive slikket, andre skal selv gøre det med fingrene, og andre kan kun få orgasme ved hjælp fra for eksempel en vibrator.

Der er heller intet unormalt i, at det tager lidt tid for dig at få orgasme - og måske især sammen med en partner. Man kan let få en slags præstationsangst, fordi man ved, at den anden virkelig arbejder og bliver ked af det, hvis det bare ikke virker. Men sandheden er, at det simpelthen bare nogle gange ikke virker. Eller i hvert fald tager lang tid - og et kvarter er altså IKKE lang tid, men nok i virkeligheden meget normalt. Det kan være hårdt at lave det samme (for eksempel slikke) i et kvarter, men man kan sagtens øve sig i at gøre lidt forskellige ting - måske I kan prøve, at din kæreste skifter lidt imellem at slikke og bruge fingrene? Det kan også være, at du skal prøve selv at gøre det? Der er intet i vejen med selv at gøre det, det kan være den eneste måde at opnå orgasme for mange kvinder.

Det er helt normalt, det du føler, og noget rigtig mange kvinder føler og oplever. Desværre er det stadig meget tabubelagt, og derfor snakker vi ikke så meget om det. Det er virkelig ærgerligt, fordi der så er rigtig mange kvinder og piger, der går rundt og tror, der er noget galt med dem, fordi de ikke får orgasme indenfor de første 5 minutter af penetrationen. Det betyder også, at der så er mange mænd og drenge, der går rundt og ikke ved, hvordan kvinders nydelse og orgasme fungerer. Derfor er det mega vigtigt, at vi snakker med hinanden. Der er intet skamfuldt i, hvordan du har det og det er så sejt og vigtigt, at du snakker med din kæreste om det.

Jeg tror på, at I nok skal finde ud af det - det handler om at få prøvet en masse ting af og kommunikere en masse. Så tænker jeg også, at det er vigtigt, at du fortsat udforsker din krop på egen hånd - finder ud af, hvad der er rart og altså også uden orgasmen. Hvad tænder dig, hvad føles godt, hvor føles det godt. Jo mere bevidst, du bliver om din egen krop, jo lettere bliver det for dig at nyde sex.

Sex handler ikke kun om orgasmer, selvom det ofte kan se sådan ud i f.eks. porno og på film. Det bedste sex, man kan opleve kan være uden orgasme, og det kedeligste kan være med orgasme. Nogle gange kan man blive så optaget af orgasmen - eller den fraværende orgasme - at man simpelthen glemmer at være til stede og nyde det, der sker med ens krop.

Du kan læse en masse mere om sex og orgasme her

Jeg håber, du kan bruge mit svar og held og lykke med det!

Kærlig hilsen

Sophie

SophieBs billede
Sophie fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål