Inden du selv stiller et spørgsmål

Tandlægebrevkassen svarer kun på udvalgte spørgsmål

OBS: Tandlægebrevkassen modtager så mange spørgsmål, at vi ikke kan give alle svar. Du kan derfor ikke være sikker på at få svar, hvis du stiller et spørgsmål til tandlægen.

For at så mange som muligt alligevel kan få hjælp, har vi fundet frem til de spørgsmål vi oftest modtager omkring tænder, og samlet dem i en oversigt, som du kan finde her

Ingen elastikker tilbage

brevkassespørgsmål

Ingen elastikker tilbage

brevkassespørgsmål af
Isabéal
17 år

Hej. Jeg har ingen elastikker tilbage, og det er meget vigtigt jeg har dem i hele tiden. Min tandlæge er lidt langt væk, så jeg kan ikke nå at tage hen og hente nogle ekstra. Jeg bor i København. Jeg prøvede at ringe til min tandlæge, så de kunne hjælpe mig med hvor jeg kan finde dem andre steder. Ved i om man kan få dem på apoteker eller lignende? Eller hvor der ligger en bøjletandlæge tæt på Østerbro eller Nørrebro? Eller kan man få dem hos normale tandlæger? mvh Isabéal

Svar:

Hej Isabéal

Tak for dine spørgsmål om elastikker til din bøjle.

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig ret meget med at finde ud af, hvor du kan få dem lige nu, hvor det er weekend. Jeg tror ikke, at almindelige private tandlæger har elastikker til bøjler. En kommunal tandklinik for børn og unge vil normalt have dem. Apoteker har dem ikke.

Jeg kan godt forstå, at du er bekymret og jeg er enig med dig i, at du helst skal have elastikker på hele tiden. Men hvis det ikke kan lade sig gøre for dig at finde nogen, så må du altså undvære dem i nogle dage. Der sker ikke noget alvorligt ved det!

Med venlig hilsen

Niels Hansen, tandlæge

nielshansens billede
Niels fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål