Indsæt Stemme

brevkassespørgsmål

Indsæt Stemme

brevkassespørgsmål af
Oliver
12 år

Hej. Jeg er en dreng på 12, som hedder Oliver. Jeg vil virkelig gerne sætte stemme til en film eller en serie. Jeg synes jeg har en rigtig god stemme, som vil være rigtig god til en film. Jeg kan ændre min stemme på mange sjove måder. Jeg synes selv jeg lidt erfaring med det. Det vil være en drøm som gik i opfyldse hvis jeg måtte!

Svar:

Hej med dig Oliver.

Hvor er det dejligt at høre, at du har så stor en drøm om at lægge stemme til en film eller en serie. Det er altid godt at have nogle fremtidsdrømme og gå efter dem, og nogle gange er man heldig at de går i opfyldelse! Hvis din drøm skal gå i opfyldelse, kræver det noget øvelse og arbejde, men det lyder også som om, at du er klar på at gøre en indsats for at det skal lykkes. Det er en rigtig god ide, at du allerede nu prøver at ændre din stemme og snakke på forskellige måder, så du, som du også skriver, får noget erfaring med det. Jeg googlede lidt rundt og fandt nogen der giver deres råd til, hvad man kan gøre for at lægge stemme til film. En youtubevideo her https://www.youtube.com/watch?v=Wr8jLFnKezs hvor han fortæller om, hvordan det foregår når man lægger stemme til tegnefilm og hvordan man kan komme ind i branchen. Der er også en anden der skriver om de forskellige måder at være speaker på her http://rankenberg.com/hvis-du-gerne-vil-vaere-speaker/ som også skriver om nogle kurser man kan tage. Derudover kan du fortælle om din drøm til dem du kender og spørge om de kender nogen der er i tv- eller filmbranchen, og på den måde få en fod indenfor.

Jeg håber, at det vil lykkes for dig på den ene eller den anden måde. Held og lykke med det og god sommer! De bedste hilsner fra Gro

Gros billede
Gro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål