Venner

brevkassespørgsmål

Venner

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år
Oprettet 8 år 4 måneder siden

Hej. Kunne virkelig godt bruge et godt råd.  Går i 9. klasse Er begyndt at snakke med en anden elev som jeg virkelig godt kunne tænke mig at blive bedere venner med.

men udenfor skolen spiller han kun cs:go med to andre elever. Jeg købte derfor spillet (også fordi jeg selv syntes det så interesandt ud) men fandt så ud af at han havde spillet det i mindst 10 år,

så der er ingen mulig change for at komme så højt op. Han har dog vist noget interresse og vi kan godt snakke sammen. Men vi kan bare ikke rigtig komme fuldstændig på bølgde lændge. Er stadig nervøs når jeg skal til at spørge ham om noget. har stor fortvielse om vi nogensinde bliver bedre venner inden vi forlader skolen.   Der er nu gået nogle uger og jeg er blevet meget bedre venner med ham, og vi spiller de samme spil. Der er bare det at jeg er ikke særlig god til skydespil. Så også selvom han gerne vil spille med mig opstår der nærmest lidt en mur, fordi at hans anden ven er lige så god som ham. Og ud over skyde spillet har vi kun nogle få ting vi kan Spille sammen. Jeg har tænkt på om jeg skulle spørge om kun mig og ham kunne hænge ud en aften og spille hjemme ved ham eller mig. Men vi vil bare ikke rigtig have det helt store at lave da jeg som sagt ikke er god til skydespil. Jeg kan godt spille det med ham, men man kan tydeligt se forskel. Please hjælp mig

Svar:

Hej med dig

Jeg fornemmer, at det fylder en del hos dig, at du gerne vil lære eleven i klassen at kende, og jeg forstår din frustration over, at du ikke helt føler at det lykkes. Jeg tænker, at det er noget, som mange kan sætte sig ind i eller en situaion, som andre før dig har stået i.

Når jeg læser dit brev, så synes jeg, det lyder som om, du gør en god indsats for at lære din klassekammerat at kende. Det at du interesserer dig for det spil, som han spiller meget er en rigtig god tanke. På den måde har du fundet en ting, I kan være fælles om, og det er godt at kunne tænke over sådan noget. Så fedt gjort. Jeg synes, det lyder som om, han viser interesse eller virker interesseret i dig, når I har snakket sammen. Det lyder derfor som om, I er godt igang med at danne et bånd til hinanden. Måske føles det ikke som det helt store skridt, men du skal vide, at venskaber - ligesom meget andet - tager tid. Det er derfor helt forståeligt at du er frustreret, men samtidig natuligt, at tingene ikke går så hurtigt, som du gerne vil have. De fleste venskaber starter ligeså stille ud og bliver opbygget igennem aktiviteter og samtaler, som man har igennem længere tid.

Du skriver, at du godt kunne tænke dig at invitere din klassekammerat over til dig, så bare du og ham kunne hænge ud. Det synes jeg, lyder som en god ide. På den måde vil I kunne lære hinanden endnu bedre at kende, og det kan godt være en fordel, at der ikke er så mange andre. Det lyder som om, du er bekymret for, om han vil lave andet end skydespil, og det kan jeg godt forstå, at du tænker over. Samtidig kan det sagtens være, at han har andre interesser, eller vil lave andet sammen med dig. Måske kender du fra dig selv, at man godt kan have forskellige ting, man laver sammen med forskellige venner. Nogle ser man fodbold med og andre tager man i byen med. Og hvis du ikke føler dig helt tryg ved at spille sammenmed ham, når han er så meget bedre, så er det helt okay at prøve at tage andre initiativer. Så kan det være, du får mod på at spille, når I kender hinanden lidt bedre.

Jeg vil slutte af med at ønske dig fortsat held og lykke med venskabet. Jeg håber, I får lært hinanden at kende og vil kunne hygge jer sammen, når I ses. Hvis du har brug for mere sparring omkring det, så husk at du altid kan kontakte os igen. Derudover er der en del, som skriver spørgsmål eller tanker på vores debat-side. Her kan man skrive med andre unge omkring et emne.

Venlig hilsen Mai

Mais billede
Mai har svaret på dette spørgsmål