Venner?

brevkassespørgsmål

Venner?

brevkassespørgsmål af
Anonym

Heej...
Jeg har et problem, Jeg er meget indlukket.
Så jeg har meget svært ved at få ny venner.
Lige nu har jeg kun en veninde. Hende har jeg kendt i snart 2 år, og det er først nu at jeg åbner mig op for hende eller hvad man nu siger..
Men min veninde har self. også flere venner så derfor er hun jo også meget sammen med de andre, Så jeg føler mig tit ensom i skolen.

Jeg har prøvet at få nye venner.. Men jeg er mega gernet og tør ikke sige noget, fordi at jeg er sikker på at de bare tænker at jeg bare er en møg provokerne person.

Jeg ved ikke havd jeg skal gøre for at jeg ikke at være så indlukket og ikke tænker sådan som jeg gøre.
Håber i vil svar for det er ikke særlig fedt at stå uden venner når alle de andre har en masse.

Svar:

Kære pige !

Jeg tror, at der er mange, der har det ligesom dig.

Mange der har en indre tanke, der er meget kritisk overfor dem selv. En tanke som siger, hvad de andre tænker om dem og som er meget negativ.

Jeg tror, at du skal forsøge at tænke på en anden måde, når du er sammen med andre.
Tænk over, hvad du selv godt kan lide at andre siger eller gør i forhold til dig.

Du kan sikkert godt lide, at andre fortæller om, hvordan de har det.
At de fortæller om noget de ikke kan finde ud af, eller de føler sig usikre og ikke ved, hvad de skal sige i forskellige situationer.
Det kan nemlig de fleste mennesker godt lide.

Mange stiller en facade op, som om de kan klare meget mere end de i virkeligheden kan og mange gemmer sin usikkerhed.

Jeg tænker, at du skal satse noget mere i forskellige situationer, når du er sammen med andre.

Fortæl om din usikkerhed, at du godt kunne tænke dig at have nogle flere venner, men at du ikke ved hvad du skal gøre for at få det.

Det kan føles meget svært og næsten umuligt, men det vil give pote, hvis du gør det og det vil blive lettere for dig, når du får øvet dig lidt.

Så prøv at øve dig i nogle situationer, hvor du føler dig rimelig sikker, såsom med din veninde.

Held og lykke fra Anita