Utro og borderline

brevkassespørgsmål

Utro og borderline

brevkassespørgsmål af
Anonym
21 år
Oprettet 9 år 4 måneder siden

Hej jeg ved ikke helt hvor jeg skal starte ,

altså jeg mødte i august en fyr her i Danmark som var på besøg her da han har familie her , han er normalt fra usa , vi mødtes i byen og endte så hjemme hos mig , de efterfølgende 8-9 dage han havde her i dk inden han skulle hjem brugte vi sammen , og vi faldt pladask for hinanden , han er alt hvad jeg nogensinde kunne turde drømme om !!!  Vi holdte efterfølgende kontakten og blev enige om at ikke være sammen med andre da vi begge er så vilde med hinanden , jeg rejste så til USA og var en måned for at besøge ham og det var perfekt ! Jeg er simpelthen så langt væk i ham at jeg næsten tør sige der går ikke længe før jeg elsker ham ... Sagen er så den at han arbejder rigtigt meget og da der er flere timers forskel fra dk ig USA gør det at vi ikke har Skypet og snakkes sammen særlig meget de sidste to uger .. Jeg føler stadig det samme for ham og han det samme for mig .. Jeg endte så i byen i weekenden og blev så fuld jeg næsten intet husker , men jeg kan huske at jeg kom Til at være sammen med en , en gammel ven faktisk og jeg fortryder så meget !!!!! Jeg lider af borderline den emotionelle og impulsive del og når jeg så er så fuld er det åbenbart svært for mig at styre mig :(

jeg er simpelthen så ked af det ! Og har så dårlig samvittighed for havde jeg været ved min fulde fem havde jeg aldrig gjort det ???!! Jeg er så vild med min fyr , aldrig før i mit liv har jeg følt og længtes efter en person som jeg gør ved ham .?!!! Jeg har det frygteligt frygteligt frygteligt :( hjælp hvad skal jeg gøre ? Jeg drikker mig aldrig så fuld igen for kan ikke lide at jeg åbenbart kan komme så meget ud af kontrol at jeg ikke har styr på hvad jeg laver , det skal lige siges at jeg er hverken fysisk eller psykisk tiltrukket af han jeg var sammen med på nogen måde !! Det var bare så dumt og jeg skammer mig så meget :(

hvad ad kan jeg gøre ! Skal jeg sige det til ham eller tie stille ! Han flytter til Danmark i løbet af næste år og vil så gerne beholde ham og skabe et liv med ham så jeg gør det simpelthen aldrig igen !!! Aldrig

Svar:

Kære dig

Først og fremmest er det dejligt at høre, at du har fundet en sød fyr, som du er helt væk i. Det er for det meste dejligt at være forelsket, men nogle gange kan det også være svært.
Det er super flot, at du skriver ind til os, når du har brug for hjælp.
Jeg kan sagtens forstå, hvorfor du er i tvivl om, hvad du skal gøre nu, og det er klart, at du føler de ting, du gør efter byturen.

Til at starte med skal du vide, at du langt fra er den eneste, der har haft den her oplevelse, når man har et langdistanceforhold.
Når ens fyr bor meget langt væk og man ikke rigtig har fået snakket sammen de sidste par uger, er det helt normalt, at længtes ekstra meget efter personen.
Længslen er så kommet op i dig, da du var i byen og fik noget at drikke.
Når man bliver fuld tager ens lyster hurtigt over, og du havde jo en stor lyst til din fyr.
Derfor har du aldrig ønsket at være utro over for din fyr, men det skete på grund af savnet til ham. Du gjorde det derfor ikke med vilje.
Det er klart, at du føler dig skamfuld, ked af det og dum over det, der er sket, men det er også vigtigt at komme videre.
For at komme videre er det vigtigt at huske på, at du ikke kan ændre på fortiden - og de ting man har gjort.
Du har indset, at det var en dum fejltagelse, og ud fra det du skriver, ved du også godt selv, hvad du i fremtiden skal gøre, for at det ikke sker igen.
Jeg synes derfor, at du ikke længere skal gå og have dårlig skyldfølelse, for det får du det ikke bedre af.

I stedet skal du gøre op med dig selv, om du vil lægge den her oplevelse helt fra dig eller om du vil fortælle din fyr om det.

Hvis du vælger at lægge oplevelsen fra dig uden at få snakket med din fyr om det, skal du kun gøre det, hvis du ikke hele tiden får dårlig samvittighed over, at han intet ved.
Hvis du langt inde i dig selv kan mærke, at det vil ødelægge mere end det vil gavne at fortælle om byturen, er det nok bedst, at du bare får episoden ud af hovedet, og får skabt et videre godt forhold til fyren.
Man kan jo sige, at I hverken bor sammen - eller på den samme verdensdel, og det har nogle gange nogle udfordringer, som den du står over for nu.
Det er svært at overvåge og være sikker på, hvad hinanden laver, når der er så stor tidsforskel, og derfor kan de her ting ske.
Det er selvfølgelig vigtigt, at man kan stole på hinanden i et forhold, men når jeres forhold er som det er lige nu, skal du gøre op med dig selv, om det er bedst, at han aldrig får noget af vide.

Hvis du vælger at fortælle ham om byturen, skal du gøre det, hvis du slet ikke kan leve med, at han ikke ved det, eller hvis du ved, at du engang kommer til at fortælle ham om det.
Så hvis du vælger at fortælle ham det, så er det bedst at gøre det hurtigst muligt.
Uanset hvad kommer det til at gøre rigtig ondt på ham, og du skal forvente at han bliver ked af det eller sur. Han kan reagere på mange måder.
Derfor er det vigtigt, at du får ham fortalt, hvorfor det skete: altså fordi du savnede ham og blev fuld, hvor dine lyster tog over.
Du er også nødt til at fortælle ham om, hvorfor det kan være en udfordring for dig at kunne kontrollere, hvad du laver, når du er fuld.
Fortæl ham også, at du var i tvivl, om du skulle fortælle ham det eller ej, og at du har valgt at fortælle det til ham, fordi du gerne vil have, at I fortæller hinanden sandheden og i fremtiden kan stole på hinanden.
Det er vigtigt, at hvis du vælger at fortælle ham det, så afsæt tid til at Skype, hvor I kun skal snakke om det her. Det skal ikke komme som et "nu skal du også lige høre.." under en samtale.
Respekter ham for hans måde at reagere på, og fortæl ham at det er okay, hvis han skal bruge tid til at tænke over det hele, men at du håber, at I stadig kan fortsætte som før.

Det er virkelig et svært valg, og du er den eneste, der kan mærke efter helt inderst inde, hvilken løsning der ville være bedst for jeres forhold.
Prøv at tænk over, at hvis det var din fyr, som havde haft samme bytur som dig, ville du så helst have, at han fortalte dig det, eller at han intet sagde?

Har du måske en veninde, ven eller en person fra din familie, som du stoler på?
Det kan måske være en hjælp at snakke med én som kender dig, og som kan hjælpe dig med at træffe valget om, hvad du skal gøre.
Husk i øvrigt også på, at sådanne fejl kan ske for enhver, men at man tit lærer af situationen. Når man har haft en dårlig oplevelse med at være utro, vil man have mindre tilbøjelig til at være det igen - uanset om man har borderline, drikker sig fuld eller andet. Giv dig selv lov til at gå i byen med vennerne, hvis du har lyst til det og stol på, at din tidligere oplevelse med utroskab vil hjælpe dig til ikke at træde forkert igen.

Til sidst så lyder det bare rigtig skønt at fyren flytter tilbage til Danmark, så I kan få meget mere tid sammen.

Jeg håber, at du kan bruge mit svar, og snart finder ud af, hvad du skal gøre.
Rigtig glædelig jul

Kærlig hilsen Mette