Spørgsmål omkring pigevold

brevkassespørgsmål

Spørgsmål omkring pigevold

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej Cyberhus! Vi er 4 piger fra islev skole, som har projekt uge om pigebander, pigevold og kriminalitet. Vi kunne godt tænke os, at stille jer nogle spørgsmål, så hvis i vil være søde at svare, ville vi blive rigtig taknemmelige. 1: Er volden planlagt fra gruppens side, eller er det noget de gør tilfældigt? 2: Hvor langt vil de gå, før at ofret har fået nok? 3: Er der nogle der bliver presset, til at være med i en pigebande, eller gøre ting de ikke vil? 4: Er der nogle af pigerne, der har to sider, fx ond, kriminiel og voldelig på et tidspunkt og god og pligtopfyldende på et andet tidspunkt? 5: Når der er blevet udført vold på ofret, fortsætter banden så, eller stopper de? 6: Hvem udfører mest kriminalitet, drenge eller piger? 7: Hvad er forskellen på pige og drengebander? 8: Fortæller ofrene til nogen, at de er blevet slået ned? 9: Er der nogle der ser volden blive udført, men ikke gør noget ved det? 10. Hvad stjæler de og hvor stjæler de fra? 11: Hvor sker volden henne? på gaden, i et hus osv... 12: Bliver volden for det meste udført, på folk, som banden kender, eller er det bare tilfældige ofre de vælger?

Svar:

Hej Alle 4

Jeg vil gerne prøve at hjælpe Jer så godt som muligt.

I Cyberhus er vi ikke eksperter på nogen bestemte områder, og heller ikke omkring pigevold. Jeg kan derfor heller ikke give jer nogen konkrete svar på jeres spørgsmål, men jeg kan give jer en idé til hvor i måske kan finde svar.

Forfatteren Per Straarup Søndergaard har skrevet en bog om pigebander og pigevold der hedder Seje tøser, stakkels piger. I bogen fortæller piger der har været med i pigebander om deres tanker. Den kan sikkert lånes på Jeres lokale bibliotek.

I kan selvfølgelig også google lidt og se hvad der dukker op, men efter jeg lige selv har prøvet at kigge lidt rundt er detmeste der dukker op bare artikler der fortæller om nogle episoder med pigevold.

Hvis i gerne vil have noget information om hvad de piger der er vldelige tænker så mener jeg at Seje tøser, stakkels piger er det bedste bud.

Venlig hilsen

Niels-Christian