selvmord

brevkassespørgsmål

selvmord

brevkassespørgsmål af
Anonym
9 år
Oprettet 6 år 6 måneder siden

Ingen kan lid mig og lytter vil ike leve mere  vil ikke ha ondt I hjerte mere

Svar:

Kære du

Godt du skriver når du har det rigtig svært.

Nogle gange kan man godt være så ked af det, at det er svært at se andre muligheder end at dø. Men jeg ved at der er andre og bedre muligheder.

Når man har det rigtig svært, kan man let komme til at føle sig alene. Men jeg ved at der er nogen der gerne vil lytte til dig. Jeg ved at der er nogen der gerne vil hjælpe dig.
Jeg ved selvfølgelig ikke hvem du har omkring dig, og du fortæller også at der ikke er nogen der kan lide dig. Måske er der flere der kan lide dig, end du lige tænker, men det kan være svært at få øje på, når man er meget ked af det.

Men jeg ved at der sidder en masse gode mennesker der gerne vil lytte. En masse mennesker der gerne vil hjælpe dig. I vores egen chatrådgivning, kan du chatte med en voksen rådgiver. På livslinien kan du chatte eller ringe hver dag mellem kl. 11-03 og tale med voksne rådgivere, der er vandt til at tale med børn der har selvmordstanker. Jeg synes du skal prøve én eller måske begge muligheder af, og se om du sammen med en rådgiver kan finde ud af, hvordan du kan få noget mere hjælp.

Kære du...jeg ved at det nytter at bede om hjælp, og jeg ved at det kan lade sig gøre at få det bedre, selv om det måske føles helt umuligt.

Giv dig selv en chance mere, og tag kontakt til nogle af de her mennesker der sidder og venter. De vil gerne lytte og hjælpe.

Kærlig hilsen
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål