Problemer med far

brevkassespørgsmål

Problemer med far

brevkassespørgsmål af
Anonym
Oprettet 16 år 4 timer siden

hej med jer

Jeg ved ik hva jeg ska gøre mere, jeg har nogle meget svære problemer jeg ikk tør sige til nogen voksene, min far han banker mig hele tiden og jeg har altid mange blå mærker men ingen af mine lærer eller pædagoger spørger hvorfor jeg har dem , selvom jeg vile ønske de gjorde :(

min far han piller ved mig , altså nede i skritet , det er rigtigt pinligt og tør ik sige det til nogen for det er bar alt for pinligt og ingen vil tro på mig .. jeg ved ik rigtigt hva jeg ska gøre mere , jeg er fuldstændig fortabt ...

Svar:

Hej med dig.

Det lyder som om du har det meget svært. Jeg er glad for at du har valgt at skrive til Cyberhus, så vi kan prøve at hjælpe dig.

Du skriver, at din far hele tiden banker dig og at han piller dig i skridtet. Du skal vide at det din far gør imod dig er MEGET forkert. Det er forbudt ifølge loven!

Du skriver, at du er ikke tør fortælle om det din far gør, da det er meget pinligt for dig. Det er vigtigt at du forstår, at det er din far og IKKE dig, som gør noget forkert!

Jeg synes det lyder som en meget hård og svær situation, du står i. Det er vigtigt, at du finder en voksen, som du kan snakke med. En voksen, som du har tillid til og føler du kan stole på.
Du nævner, at du godt kunne tænke dig, at dine lærer eller pædagoger ville spørge til dine blå mærker. Tror du måske at du vil kunne fortælle en af dem om, hvad der sker hjemme hos dig? Eller kender du måske en anden voksen, som du stoler på – måske et familiemedlem eller en af dine kammeraters forældre, som du snakker godt med?

Det er vigtigt, at du finder en som du kan snakke med. Du skal ikke stå alene med alle dine og tanker og følelser.

Hvis du ikke føler at du kender nogen som du kan snakke med, eller hvis du har svært ved at finde ud af, hvad du skal sige - er du velkommen til at logge på Cyberhus Chatrådgivning. Her kan du anonymt snakke med en rådgiver om hvordan du har det. Sammen kan I måske finde frem til en voksen som du kan føler du kan snakke med.

Chatrådgivningen har åbent tirsdag kl. 18-21, onsdag kl. 15-18 og torsdag kl. 15-21.

Jeg håber du kan bruge mit råd.

Mange tanker
Denise.