Overfaldet men bange.

brevkassespørgsmål

Overfaldet men bange.

brevkassespørgsmål af
Anonym
18 år

Hej Brevkasse

for 1/2 uge siden blev jeg overfaldet, jeg kender dem der gjorde det men ejg tør bare ikke sige det til politiet! jeg er bange for dem, hvad syntes i ejg skal gøre?.

Svar:

Hej med dig

Jeg forstår godt at du er bange, efter at du er blevet overfaldet. Jeg kan forestille mig at du er bange for at det sker igen eller hvad de kan finde på at gøre, hvis du siger noget. Det kan være at dine overfaldsmænd, har truet dig, fordi de ikke vil have at du siger noget. Men det betyder desværre bare at de kan blive ved med at overfalde dig og andre, hvis de ikke bliver anmeldt.

Det er både ulovligt og forkert at overfalde og true andre mennesker, så derfor er det du har været udsat for meget alvorligt. Jeg kan godt forstå at du ikke har lyst til at blande politiet ind i det, fordi det så lige pludselig bliver til en sag, hvor du måske skal vidne imod dem. Men jeg ved at politiet vil gøre alt for at passe på dig, så der ikke sker dig noget og for at få dem stoppet.

Mit råd til dig er altså at melde dem til politiet. Det kan du gøre ved at gå ned på dit lokale politikontor. Hvis du ikke ved hvor det er, kan du finde det på politiets hjemmeside HER. Men jeg ved at det kan føles som et stort skridt at skulle tage, så du kan overveje at starte med at snakke med nogle voksne om hvad der er sket, fx dine forældre, noget andet familie eller en lærer. Det kan nemlig være rigtig rart at fortælle andre om at du går rundt og er bange. På den måde kan du også få deres hjælp og støtte, hvis der skulle ske noget igen eller hvis du skal have nogle med til politiet. Hvis du ikke føler at du har lyst til at involvere nogle voksne i det lige med det samme, findes der rådgivning for voldsofre på internettet. Der findes Offerrådgivningen, hvor du kan ringe og snakke med nogle, som ved hvad du skal gøre. Du kan finde dem HER. Der findes en anden hjemmeside, hvor man kan finde information om hvad man gør, når man har været udsat for vold. Den hjemmeside kan du finde HER.

Der er altså nogle forskellige muligheder, for at du kan gøre noget ved det du har været udsat for. Jeg håber du finder modet til at opsøge den hjælp der passer til dig, så du snart ikke skal gå rundt og være bange mere.

Mange venlige hilsner fra Marianne