Overdosis

brevkassespørgsmål

Overdosis

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år

Hvad sker ved en overdosis af hjerdyl. 110 stk pr. 75 mg?

Svar:

Kære du

Jeg kan ikke give dig svar på hvad der sker ved en overdosis.

Først og fremmest fordi det er umuligt at sige noget meget præcist om. Mennesker reagerer forskelligt på en overdosis, så vi kan ganske enkelt ikke give et præcist svar.

Men lige så vigtigt er det at jeg er bange for at du spørger fordi du har selvmordstanker og overvejer at handle på tankerne.

Hvis du har selvmordstanker, vil vi meget gerne tale med dig om dine selvmordstanker. Om hvorfor du har det som du har og hvad du kan gøre for at få det bedre. Vi vil ikke give dig råd til hvordan du kan begå selvmord, men hvordan du kan ændre din situation, så selvmord ikke længere er det du ser som den bedste løsning.

Vores chat åbner i dag kl. 14.00. Her sidder rådgivere klar til at snakke. Måske er det noget for dig? Alternativt har livslinien åben alle årets dage kl. 11-03. Du kan ringe anonymt på 70 201 201.
Du er selvfølgelig også velkommen til at skrive, her i brevkassen igen.

Nogle gange er tankerne så svære, og problemerne så uoverskuelige at det kan være svært at se en udvej.
Men der kan godt være en udvej og andre muligheder selv om man ikke kan få øje på dem. Ræk ud efter hjælpen. Jeg ved at det nytter og jeg ved det kan lykkes.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål