Nervøs, bange og ked af det..

brevkassespørgsmål

Nervøs, bange og ked af det..

brevkassespørgsmål af
Anonym
20 år

Hej. Der det at jeg skal giftes her d. 7/7. Det er selvfølgelig meget dejligt! Jeg elsker min kæreste højere end noget andet i mit liv!! Desværre er jeg begyndt at blive nervøs. Der er lang tid tid til, men jeg er stadig meget nervøs allerede... Jeg har aldrig været til et homoseksuelt bryllup før. Eller et normalt bryllup for den sags skyld! Min kæreste er ikke så nervøs.. Men det jeg egentlig er er bange for, er at hvis jeg siger noget forkert. Eller gør noget forkert. Vi går til præst - eller hvad man skal kalde det - for at lære det selvfølgelig.

Det andet jeg er bange for er at jeg ikke får et polterabend... Det er noget venner og familie jo planlægger, men jeg har hverken familie eller venner... Det er selvfølgelig ikke det vigtigste, men jeg er ked af at jeg ender med at sidde derhjemme. Der ved jeg heller ikke hver jeg skal gøre...

Jeg er meget nervøs og ked af det. Er der evt. noget jeg kan gøre for at komme af med det?

Hilsen Dennis.

Svar:

Hej med dig.

Det er dejligt at høre, at du skal giftes med ham, du elsker. Tillykke med det.

Jeg tror, det er helt normalt at blive nervøs før sit eget bryllup. Det er en stor dag, hvor man gerne vil have, at alting skal gå perfekt og se perfekt ud.
Det lyder som om, at du har snakket med din kæreste om din nervøsitet. Det er rigtig godt at høre, da det kan hjælpe på meget nervøsitet at få talt om det og hvorfor og hvornår, det er der. Måske kan du høre ham, hvordan det kan være, han ikke er nervøs. Ved at høre hans tanker om det kan du måske bedre slippe din egen nervøsitet.
Ellers vil jeg råde dig til at fortælle præsten, hvordan du har det med det. Hvis præsten ved det, kan det være, han/hun vil gøre lidt ekstra for at få dig til at føle dig klar på dagen.

Jeg kan godt følge dig i, at du bekymrer dig om, om du får en Polterabend. Det lyder som om, det betyder rigtig meget for dig. At få arrangeret en Polterabend kræver selvfølgelig, at man har nogen, man kan forestille sig, vil  arrangere den for en. Hvis du ikke rigtig føler, du har nogen, kan du måske høre din kæreste, om han tror, der er nogen, der arrangerer en for ham. Nogen par holder Polterabend sammen, og måske kunne det være en mulighed for jer? Hvis I begge vil have det fint med at holde det sammen, kan I evt. sige til hans venner og familie, at I gerne vil sammen på Polterabend. På den måde kan I begge få en god oplevelse med det.

Som du selv siger, er det dog ikke det vigtigste, at man får en Polterabend. Det vigtigste er, at du får manden i dit liv, og at I får det godt sammen. Jeg håber, at du - ved at få snakket mere med både din kæreste og præsten - får det bedre med situationen, så du kan se frem mod din store dag med glæde.

Jeg håber, du kan bruge mit svar og ønsker dig et fantastisk bryllup.

Vh. Matilde