mit spejl

brevkassespørgsmål

mit spejl

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

Hej, jeg har det som om jeg er fed jeg kigger mig i spejlet og mener at jeg skal tabe mig mere og mere er det normalt?

Svar:

Hej med dig..

Du skriver ikke så meget og derfor kan det være svært at svare på hvad der er normalt og ikke normalt. Jeg tror det er meget normalt, at vi sommetider kigger i spejlet og tænker over hvordan vi ser ud. Sommetider er der noget vi gerne vil ændre, og sommetider kan vi være meget tilfredse.

Jeg tror det afhænger meget af ens humør og hvordan man har det med sig selv. Tit så kan man godt være utilfreds med sin krop, hvis der er noget helt andet man synes er svært eller noget som bare gør en ked af det.

Omvendt kan man godt være tilfreds med sin krop hvis man har det godt og er glad for det hele.

Når du skriver det på den måde, så synes du måske det fylder for meget for dig og måske er der også et eller andet udover "spejlet" som du synes er svært lige nu, er det rigtigt?

Det kan godt være svært lige at finde ud af selv og derfor er det vigtigt at der er en voksen der kan hjæpe med at svare på dit spørgsmål. Derfor har jeg to ideer til dig..

1. Prøv først at sætte dig ned og tænk på hvad du godt kan li i dit liv og hvad du synes er svært. Det kan være noget med skolen, venner, kærester, forældre eller noget helt andet. Prøv at skrive det op på en sedddel..

2. Den seddel kan nemlig hjælpe dig med at få snakket om det med en voksen. Den voksne skal være en du har tillid til og godt kan lide. Det kan være en sød lærer eller måske dine forældre.. det er op til dig. Prøv at vise dem sedlen og fortæl dem om spejlet..

Du kan ogsså bruge en voksen her i Cyberhus og der kunne chatten være en mulighed. Her sidder der voksne som gerne vil lytte og chatte med dig. Det kan være et godt sted at øve sig fordi du er anonym og hvis du har svært ved at tage fat i dine forældre eller en lærer.

Jeg håber du prøver mine ideer af..

Venlig hilsen

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål