min kæreste...

brevkassespørgsmål

min kæreste...

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

hej, jeg håber i kan hjælpe mig her for det er noget der går mig rigtig meget på s: det er fordi min kæreste har altid sagt til mig at rødhårede piger tænder ham.. så kommer jeg en dag til at sige at jeg gerne vil farve mit hår.. så spørger han hvorfor og jeg siger fordi rødhårede tænder ham.. så siger han at det gør de også men at jeg ikke skal farve mit hår. også kom jeg med et eksempel på hvis jeg tog min veninde med hjem som er rødhåret og som faktisk også ser køn ud så spørger jeg at hvis nu mig og hende stod i bikini fordi vi ville i badebassin om sommeren hvem han så ville kigge mest på så siger han at det ved han ikke.. men jeg kan se på hans blik og høre det på hans stemme det er hende og han kan ikke sige mig imod når jeg siger det er hende.. så siger han for ikke længe siden at hvis en rødhåret pige stod foran ham sammen med mig og hun siger "knep mig!" så havde han gjort det.. men seriøst det får mig til at tro jeg bare ikke er god nok og jeg har ikke lyst til sex sammen med ham fordi jeg føler han tænker på en eller anden rødhåret pige der går rundt et eller andet sted som han har haft et crush på.. og det bare ikke er mig.. jeg føler bare ikke jeg er den pige han ledte efter for havde der været en anden pige før mig som var rødhåret (som før sagt jo tænder ham) så havde han valgt hende.. og jeg kan ikke lade hver at tænke på at dengang han mødte mig havde jeg brunligt hår med rødt skær og det var der han faldte for mig.. hjælp mig please med hvad jeg kan gøre!! :(

Svar:

Kære Du,

Det lyder til, at du er midt i nogle vigtige overvejelser omkring dig og din kærestes forhold, og måske også i forhold til om det er ham du skal være sammen med i fremtiden?

Du fortæller, at han tænder på rødhårede piger, men ikke vil have at du skal farve dit hår rødt. Når han har sagt, at han tænder på rødhårede, kan det måske også være en form for fantasi (ligesom nogle tænder mest på lyshårede, brunøjede eller andet), og ikke fordi han vil have at det er sådan du skal se ud. Måske synes han bare at du er dejlig som du er, og vil ikke have at du skal forandre dig?

Du fortæller dog også, at du føler at han ville vælge din veninde frem for dig, og at han sagt at hvis en rødhåret pige stod foran ham, så ville han have sex med hende. Og at dette får dig til at føle, at du ikke er god nok. Du skriver også at du ikke har lyst til at have sex med ham, fordi du føler at han bare tænker på en anden. Og det kan jeg godt forstå! For det første synes jeg du skal gøre op med dig selv, om det måske ikke kunne være ham der ikke er god nok til dig? Jeg synes ikke at ens kæreste skal få en til at føle at man ikke er god nok – men derimod at man er den dejligste i verden. Og hvis han ikke kan få dig til at føle det – så er han måske ikke den rigtige for dig? I hvert fald synes jeg du skal overveje, om du tror du kan blive glad sammen med en ,der får dig til at føle, at du ikke er god nok.

Du skriver også at du ikke føler, at du er den pige han leder efter – og faktisk er det ret flot at du overvejer det, da det jo er ret svært at tænke på. Det lyder som om du er ret god til at snakke med din kæreste om tingene og til at spørge ham direkte – måske du simpelthen skal snakke med ham om hvordan han får dig til at føle – og om at du ikke føler at du er den han leder efter? Og så synes jeg også at du skal overveje om han egentlig er den DU leder efter??

Jeg håber du kan bruge mine råd til noget. Hvis du har brug for at snakke lidt mere om det hele, er du meget velkommen til at logge dig på vores chatrådgivning, eller til at skrive igen.

Mange tanker – og godt nytår!!!

Fra Helle.