jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv

brevkassespørgsmål

jeg ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv

brevkassespørgsmål af
Anonym
14 år

--- jeg er vildt forelsket i den her fyr og sidste år var vi kærester så droppede han mig i en ferie efter en måned fordi han synes han behandlede mig dårligt, og han var kun sammen med mig hele tiden aldrig sine venner og så ville han nok os være sammen med dem. så endte det i et stort skænderi og vi snakkede ik igen selvom han går klasse over mig på min skole. og et år efter begyndte han så at kontakte mig igen og så fandt jeg ud af at han altid havde været forelsket i mig som jeg os havde med ham. og så kom vi sammen igen og denne gang var han anderledes, han var lidt bange for at andre skulle se os sammen og han sagde at de sådan kiggede. så droppede han mig igen fordi jeg blev sur på ham over han var bange for andre så os sammen og fordi han var sådan lidt kold sidst i ferien. og det endte i et større skænderi ;/ han er iraner og lidt tyk og da han var yngre blev han mobbet med det.. så kom jeg til at kalde ham tykke og det var ikke min mening for jeg synes selv han er gude smuk... der var os noget imellem os der ik stemte for han var den propolære del af flokken den som godt ville være lidt voksen og jeg er den underlige del af flokken og jeg er mere betstemmene og har ikke så travlt med at blive voksen.. (flokken er sådan i skolen i 8-9 klasse) men jeg ved han er forelsket i mig og elsker mig og jeg er forelsket i ham og jeg elsker ham. men der er så en pige i min klasse der ødelægger alt mellem mig og ham (de to er mega gode venner) og han slog op anden gang fordi han havde hørt rygter om jeg havde fået anal og kneppet en neger som er min barndomsven og han ven ;/ og jeg havde været sammen med den neger engang men det følte jeg var voldtægt og jeg fortalte min eks om hvad der var sket. og så begyndte den neger at sige jeg havde kneppet med ham da mig og min eks var sammen. og så var min eks ik sur han lyttede til mig og troede mig men så slog han op fordi jeg begyndte at spørge hvorfor han var kold og var sur over han ik gad lade andre se os sammen i skolen. jeg elsker ham virkelig og jeg er pisse forelsket og ved ikke hvad jeg skal gøre af mig selv. p.s. han er en speciel iraner han er som en dansker og jeg har prøvet at snak med ham rigtigt... og for ham betyder det mere når det er direkte og det synes jeg os, men han ville ik snakke og han sagde jeg skulle lade ham være for evigt men jeg kan ik lade vær med at tænke på ham og være vild med ham ... men han har droppet mig så hårdt... men det er lidt hende fra min klasse der ødelægger os hver gang ;( please hjælp har brug for det

Svar:

Hej med dig..

Jeg kan godt høre at din eks-kæreste fylder rigtig meget og at du stadig har stærke følelser for ham. Det lyder som om I har haft et meget skiftende forhold, hvor I har haft svært ved at finde en god måde at være sammen på, uden at såre hinanden.

Og sådan kan det godt sommetider være. Selvom man holder meget af hinanden, så kan der være forskellige ting der kan gøre det svært at være kærester.

Jeg kom i tanke om tre ting da jeg læste dit indlæg i brevkassen og dem vil jeg prøve at fortælle dig om, måske kan det hjælpe dig til, at finde ud af hvad du skal gøre nu.

1. Det første jeg tænkte på var, at det virker ikke som om din eks-kæreste rigtig vil dig 100%. Han har slået op med dig et par gange på grund af mindre ting, han er ikke meget for at blive set sammen med dig og så tror han på rygter, i stedet for at tro på dig.

Du fandt ud af, at han havde været forelsket i dig hele tiden og det er sikkert rigtigt, men måske er den forelskelse hos ham ikke stærk nok til, at det kan udvikle sig til et forhold. Derfor synes jeg du skal prøve at mærke efter nede i maven, om den måde han reagerer på og behandler dig på er god nok. Vil du acceptere det?

2. Det andet jeg tænkte på var, at et forhold kan godt være fyldt med så mange udfordringer, at det kan være svært at få til at fungere, selvom man er forelsket og meget glade for hinanden. Det er lidt som en vægt, hvad vejer og fylder mest? Er det de gode følelser og oplevelser sammen, eller er det skænderier og frustrationer?

Det er noget du skal prøve at overveje synes jeg. Hvis der er flere ting som gør forholdet svært, ja så skal du måske overveje at give slip på ham og prøve at se andre muligheder i dit liv. Er det alligevel mest de gode ting der fylder, så skal du overveje at kæmpe for det og prøve at finde en vej for jer to. Hvis det er løsningen, så synes jeg I skal have sat jer ned sammen og få snakket det hele igennem. Få alle misforståelserne ryddet af vejen og bliv enige om hvordan i vil have et forhold, ja nærmest en aftaler. Det skulle gerne være sådan at I stoler på hinanden.

3. Det tredie er lidt et problem, fordi han har jo sagt, at han mener det er slut og at I ikke skal se hinanden igen. Det er en ret tydelig melding og det kan du jo blive nød til at acceptere, fordi du kan ikke tvivnge en fyr til at være kærester. Jeg kender hverken dig eller ham, og jeg ved ikke hvor hårdt han mener det, men måske skulle du prøve at give både dig selv og ham en pause og se hvor jeres følelser er henne om 2 - 3 måneder for eksempel.

Det er meget svært at være forelsket og elske en person som enten ikke vil være kærester eller hvis forholdet bare gør for ondt til at fungerer. Du gør det rigtige ved at spørge og fortælle nogen om det. på den måde får du andres holdniner og meninger, og på den måde kan det være du selv finder den løsning der passer dig bedst.

Jeg håber du kan bruge lidt af det jeg har skrevet og jeg håber alt det bedste for dig..

Venlig hilsen

Erroll