jaloux

brevkassespørgsmål

jaloux

brevkassespørgsmål af
Anonym

Hej.

Jeg har på et tidspunkt haft noget kørende med en dreng. Og vi var på ferie sammen.. Da vi ikk var det mer, skrev vi ikke sammen mere. Han begyndte så at skrive med min bedste veninde, og mens de havde noget kørende, flirtede jeg med ham..

Nu er det kærester, men jeg er jaloux. Jeg kan godt li' drengen, og han har sagt at hvis han ikk havde min veninde, ville han gerne være min i;

Men vi har aftalt bare at være gode venner, da min veninde blev ret ked af det da vi havde flirtet.. Men hun er ikke ret glad ved at mig og dregen skal ses sammen, altså som venner.. Og det er bare svært, har ikke set ham i 1 måned nu. De har været kærester i 1 uge. Og deres forhold skal være mere stabilt før hun er tryg ved at jeg ser min gode ven.

Hvordan skal jeg tackle mine følelser? min veninde ved godt jeg kan li' ham.. jeg føler jo lidt hun har taget ham fra mig, da jeg havde flirtet med ham først.

Bare hjælp!!

Svar:

Hej du!

Det lyder som om, at du er fanget i en svær situation. Den dreng, som du har følelser for er nu blevet kæreste med din veninde. Det er en svær situation, når man er fanget mellem en veninde og en dreng en man godt kan lide.

Det jeg tror, du har brug for, er at gør op med dig selv, om du vil beholde dit venskab med din veninde, eller om du vil være sammen med drengen. Jeg ved godt, at det er en svær beslutning at skulle træffe, men som du beskriver situationen tror jeg, at det er en beslutning du bliver nødt til at tage.

Du fortæller, at du og drengen er blevet enig om kun at være venner, fordi han nu er kæreste med din veninde. Hvis I skal være venner, er det vigtigt at I begge to kan lægge de følelser i har haft for hinanden bag jer, så I ikke længere flirter med hinanden. Kan I ikke lægge følelserne bag jer, er det ikke fair over for din veninde, hvis du bliver ved med at se ham som en ven. Det vil være at gå bag hendes ryg, og det kan resulterer i, at du mister dit venskab med din veninde. Man kan forestille sig, at hun ville føle sig snydt og derfor blive sur på jer begge to, hvis hun fandt ud af, at I har flirtet bag hendes ryg.

Bliver du ved med at have følelsen af, at det bør være dig som skal være kæreste med ham, skal du måske overveje, om du skal forsøge at blive hans kæreste i stedet for din veninde. Vælger du, at forsøge at blive hans kæreste, er det vigtigt at du forstår, at det kan koste dig dit venskab med din veninde. Hvis du tager hendes kæreste, bliver I nok uvenner.

Det du skal gøre op med dig selv er altså, om du skal beholde din veninde og forsøge at glemme dine følelser for hendes kæreste. Eller om du er villig til at miste din veninde, for at få hendes kæreste.

Vælger du, at du kun vil være venner med drengen, kan det måske være en god idé at I ikke har kontakt i et stykke tid. Du kan evt. fortæl ham, at du har brug for lidt tid og afstand, så du kan komme dig over ham, inden I skal ses som venner. Det vil måske gøre det nemmere for dig at ”glemme” ham, hvis I ikke ses og snakker sammen.

Jeg ved, at det er en meget svær situation du står i, da du er tvunget til at vælge. Jeg håber mit svar kan hjælpe dig i den beslutning.

Held og lykke
Hilsen Anita