Hvad gør jeg forkert?

brevkassespørgsmål

Hvad gør jeg forkert?

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

Hej (: Tusinde tak, fordi I har denne side! Mit sidste forhold varede i tre år, og vi blev aldrig trætte af hinanden, men jeg var nødt til at gå fra ham, fordi han pludselig blev voldig /: Nu har jeg fået en ny kæreste, som jeg har været sammen med i ca 8 måneder. Men vi har det virkelig svært sammen. Altså .. Der kan godt gå en eller to måneder, hvor vi har det skide godt, men pludselig råber og skriger vi ad hinanden. Jeg kan ik holde det ud mere. Hver gang det er galt, tænker jeg på hvordan vi før har haft det, for jeg ved jo at vi kan få det så dejligt sammen. Han siger at han hurtigt bliver træt af mig og sådan noget. Hvad gør jeg galt?

Svar:

Kære pige 17 år..

Dejligt at høre at du godt kan lide vores side.

Først vil jeg gerne fortælle dig, at det var godt du kom ud af det andte forhold. Detv er aldrig ok at slå et andet menneske.

Du har nu været sammen med en ny fyr i 8 måneder og i råber og skriger for meget ad hinanden. Men I har det også rigtig godt i perioder. Du spørger om hvad du gør galt.

Du gør ikke noget galt...Kærlighed kan godt være svært, og det kan gå meget op og ned når man er i et forhold. Og det er helt naturligt. Du og din kæreste kan måske blive bedre til at klare de perioder hvor det ikke går så godt.

Ansvaret for at det skal gå godt og både dig og din kærestes.

Det lyder til at du faktisk gerne vil være sammen med din kæreste, men at I skal være bedre til at snakke om det der er svært.

Jeg vil foreslå dig at snakke med din kæreste igen. Fortæl ham hvordan du har det, og at du synes I skal være bedre til at klare de perioder hvor det er svært. Fortæl ham at du ikke har lyst til at I råber så meget.

Jeg vil også foreslå at snakke med dine forældre eller en anden voksen du stoler på. Sommetider kan det være rart at snakke med nogle der er ældre end en selv og som måske har noget erfaring med den her kærlighed.

Jeg vil også foreslå dig chatten her i Cyberhus. Her kan du chatte med en voksen mandag til torsdag kl. 15-19.00.

Når du så har undersøgt det lidt mere, så kan du måske mærke hvad der er rigtigt for dig. Måske kan i blive bedre til at håndtere de svære situationer, eller måske føler du ikke at du har lyst til at fortsætte. Det er kun dig der kan bestemme det.

Venlig hilsen

Erroll (vikar for Marianne