Hun skærer i sig selv

brevkassespørgsmål

Hun skærer i sig selv

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 8 år 6 måneder siden

Hej jeg er meget forvirret.

min søster skærer i sig selv. Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre ,eller

om jeg overhovet skal gøre noget.

mvh mig

Svar:

Hej med dig

Først og fremmest vil jeg rose dig for at du tager initiativ og skriver ind til brevkassen. Det viser, at du bekymrer dig om din søster. Din søster viser, at hun er ked af noget på en meget uhensigtsmæssig måde, der skader hende selv. Jeg forstår godt, hvis du bliver ked af det, når du kan se, hun har skadet sig selv.

Det er svært at sige, hvad din søster går og er ked af, men hun har helt sikkert brug for at få snakket med nogle om det. Mange, som skader sig selv, gør det fordi de er meget kede af det og oplever en smerte inden i, som de ikke kan se sig ud af, overskue eller selv løse. Derfor prøver de at bruge den fysiske smerte, som det er at skære i sig selv, til at overdøve den indre smerte og fjerne fokus fra, at de egentlig er kede af det.

Derfor er det så vigtigt, at de søster kan snakke med nogle om hendes tanker. Så jeg synes, du med god samvittighed kan sige det til dine forældre, så de kan hjælpe din søster med at få det bedre og stoppe med at skære i sig selv. Jeg synes du skal fortælle dine forældre, hvad du ved, og så vil de helt sikkert snakke med dig, og på den måde kan I tage første skridt mod at hjælpe din søster.

Mange hilsner fra Maria!

MariaFPs billede
Maria har svaret på dette spørgsmål