hm?

brevkassespørgsmål

hm?

brevkassespørgsmål af
Anonym
15 år
Oprettet 14 år 1 uge siden

jeg har tænkt på en ting .. når man kaster maden op efter at have spist, når det så at sætte sig? altså ... tager man alligevel på af de ting man får spist, når det hele ryger ud bagefter? syntes nemlig ikke der sker så meget her .. knus.

Svar:

Hej med dig..

Eva fra brevkassen "Kost og ernæring" har sendt dit spørgsmål over til mig og det er jeg glad for. Fordi selvom dit spørgsmål handler om at tabe dig, og kaster op efter du har spist, så er der også et par andre ting som jeg rigtig gerne vil fortælle dig.

Men først til dit spørgsmål. Det er rigtig usundt at kaste din mad op, fordi din krop har brug for mad for at leve. Hvis du kaster din mad op, så vil dine organer, som for eksempel hjerte, lunger og lever, ikke fungerer ordentlig. Og det er farligt og det kan du dø af hvis du gør det i lang tid.

Jeg ved ikke hvorfor du gerne vil tabe dig. Måske er du ikke tilfreds med din krop, måske er du rigtig ked af et eller andet, måske synes du det hjælper at sulte dig selv, måske føler du ikke du kan se nogle andre løsninger, eller måske noget helt andet.

Du skal vide, at lige meget hvorfor du gerne vil tabe dig, så er opkast ikke en god løsning. Heldigvis er der andre måder og løsninger, men sommetider kan det bare rigtig svært at finde dem alene.

Derfor er det super godt at du har skrevet til mig, og mit bedste råd til dig er, at logger på chatten her i Cyberhus. Her kan du være anonym og den har åben hver mandag til torsdag kl. 14-19. Her sidder der voksne som vil lytte og sammen med dig prøve at finde andre muligheder du kan bruge, i stedet for at kaste op.

Du er også velkommen til at skrive til mig igen, og måske kan du fortælle lidt mere om hvorfor du gerne vil tabe dig, og så vil jeg gerne prøve at hjælpe dig så godt jeg kan..

Jeg synes det er super du stiller spørgsmål, og er nysgerrig når der er noget du ikke er sikker på, så bare brug løs af de muligheder der er i Cyberhus.

Venlig hilsen

Erroll

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål