Hjælp ellers dør jeg

brevkassespørgsmål

Hjælp ellers dør jeg

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 13 år 1 måned siden

Han tager fat om mig, han skriger ind i mit hoved, jeg skriger så meget, håber der var nogen som kunne høre mig, han tog sin hånd på min mund. For der var ingen som skulle høre mig. Han siger at hvis jeg ikke snart opføre mig ordentlig, så ville han gøre alt for at jeg nok skulle gøre det. Han slår mig på min krop og i ansigtet. Han tager min arm, og gør sådan at det gør rigtig ondt. Han tager kvælertag på mig, han siger jeg skal dø. Jeg må ikke være sammen med andre. Jeg kan ikke gå udenfor en dør mere, gemmer mig ved min veninde. Hvad så hvis han finder mig igen, så slår han mig ihjel, fordi jeg har sagt at jeg ikke gider mere. jeg græder for det gør så ondt . jeg kan ikke en gang gå i skole, for han ved hvor det er. Også finder han mig. Hvorfor vil han ødelægge mit liv, når jeg kun er 19 år. Hvorfor er det mig der skal lyve og have hemmeligheder andre ikke må vide. Hvorfor er det mig :/ hjælp mig ellers hænger jeg mig Emilie.

Svar:

Hej Emilie

Hvor er det godt du skriver ind og jeg kan godt høre at det er rigtig svært lige nu. Han skal ikke have lov til at gøre dig ondt mere, han skal ikke have lov til at gøre de ting du beskriver. Du skal have den bedst mulige hjælp til at få det til at stoppe og jeg vil gøre alt hvad jeg kan.

Jeg ved ikke hvem han er, men måske er det din far eller en gammel kæreste. Ud fra det du skriver, så lyder det til at han er voldelig, at han truer dig, spærre dig inde og at han måske også misbruger dig seksuelt. Alle de ting er ulovlige og han kan blive straffet for det.

Når du er udsat for sådan nogle ting, som du er udsat for, så bliver du bange, rigtig bange og det kan være rigtig svært at se en udvej ud af det. Men kære du, det er der, men det kræver at du stoler på de voksne som kan hjælpe dig.

Jeg vil give dig 3 muligheder som du skal bruge med det samme, så du kommer i sikkerhed.

1. Det første er at ringe til Århus Krisecenter for voldsramte kvinder på 86153522. Der er sådan nogle centre over det hele i Danmark, men jeg ved ikke hvor du kommer fra og hvis du ikke er fra Århus, så kan de gfive dig nummeret til det sted der er tættest på.

Deres opgave er at passe på dig og sørge for at han aldrig slår dig, truer dig eller gør andre ting igen. Så her kan du være tryg. Du kan også ringe og bare snakke lidt med dem og de har helt sikkert nogle ideer til hvad du skal gøre nu.

2. Prøv at ring til http://www.voldmodkvinder.dk/ på telefon: 70203082. Her kan du få anonym rådgivning fra kvinder som ved hvad det er du går igennem. Jeg tror det kunne være rigtig godt for dig.

3. Ring til politiet. Som jeg skrev før, så er det ulovligt det han gør og derfor er det politiets opgave at passe på dig og sørge for at han ikke gør det mere. Politiet vil sørge for at du får kontakt til et krisecenter eller en proffesionel person som du kan snakke med.

De her tre løsninger handler om, at du der er mennesker der vil passe på dig og hjælpe dig lige nu, og det er vigtigt. Det er dit liv det handler om og han har ikke fortjent at du skaln have det sådan her.

Dit liv er så meget værd og han skal ikke have lov til at ødelægge det, men det betyder at du skal handle og tage det næste skridt. Og jeg tror godt du kan.

4. Den sidste mulighed jeg vil give dig er, at kigge forbi vores chat herinde i Cyberhus. Her sidder der voksne som også vil prøve at hjælpe dig. Du er 100% anonym og her kan du sammen med rådgiveren finde modet til at få det til at stoppe.

Jeg håber du griber nogle af de muligheder jeg har givet dig og siger til dig selv, at han ikke skal bestemme over dig. Jeg ved godt det er skræmmende og at du er bange for at han vil gøre noget ondt ved dig hvis du siger noget. Men det siger han fordi han er bange. Han er bange for at du siger det, fordi han ved godt at det er forkert og at han ryger i fængsel hvis det kommer ud.

Jeg ønsker for dig, at du finder modet til at bede om hjælp. Den er der, men du skal selv bede om  den.

Venlig hilsen

Erroll