Hej

brevkassespørgsmål

Hej

brevkassespørgsmål af
Anonym

Kære Niels-Christian. Super fed rådgivning i har herinde, og kom forbi et emne: Min far er sindsyg! Og jeg har lidt i det... Jeg er selv vokset op i nogenlunde det samme, med en voldelig far der kørte hjemmet med hård hånd, vold og og massere af psykisk terror - Jeg kan derfor rigtig godt sætte mig ind i den 15 årdigs pige situation. Var i mange år en meget udreagerende pige, indtil det ikk var nok og os blev indreagerende, det stoppede med en tur på hospitalet... Jeg tænker bare at de råd du kommer med at gode i sig selv, men meget svære at følge. Og jeg håber ikk at det bliver taget forkert.. Men eksempvis er det utrolig svært at skifte en kode, hvis ens far har den - for der kommer en konsekvens ud af det. (Som man ikk ønsker af frygt jo) Komunen hjælper tilsydladende ikke et sted de burde... Men heldigvis er der steder man kan komme helt af sig selv, man skal bare kende dem. Pigegruppen er et sted for unge piger mellem 13-18 år med forskellige problematikere det ligger på vesterbro. Der er garanteret os andre steder, men tjek det ud og læs om det - jeg ville gerne havde skrevet til pigen at det var en mulighed! Håber dog at du vil gøre det. Mvh mig

Svar:

Hej mig

Jeg er glad for at høre du kan lide siden og fedt at du lige vil give en kommentar med. Jeg kan læse at du har været igennem en masse svære ting, men jeg fornemmer samtidig at din hverdag ser anderledes ud nu, hvilket jeg synes er godt.

Når vi giver råd til hvad en ung kan gøre, er der altid en masse ting som kan have indflydelse på om den unge faktisk har mulighed for at følge rådene. Som du siger kan frygten for konsekvenserne være én af dem. Det er også derfor vi ofte opfordrer til at komme i vores chatrådgivning. Der kan vi nemlig blive lidt klogere på præcis hvordan den unges sitution er, og derfor også komme med nogle langt mere præcise henvisninger og råd til hvad den unge kan gøre, for at ændre sin situation.

Pigegruppen som du nævner er et rigtig godt tilbud, og en opfordring fra dig som jeg meget gerne vil give videre. Jeg har dog ikke mulighed for at give den direkte til pigen der skrev dengang, da vores rådgivning er helt anonym, og vi derfor ikke har nogle kontaktoplysninger til pigen.
Men jeg kan gøre det at jeg kan smide et link ind her til Pigegruppens hjemmeside, og så kan jeg håbe at den 15-årige pige som skrev dengang stadig kigger med. Og hvis ikke hun gør, er der måske andre der kan få glæde af det.

Endnu engang tak for dine tanker, og tak for et godt forslag til hvor man som pige kan finde hjælp, hvis man har det rigtig svært.

Se mere her: Pigegruppen

Mange hilsner

Niels-Christian