Forvirret :/

brevkassespørgsmål

Forvirret :/

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år

Hej ..
Jeg er en pige på 19, der snart har haft fast kæreste i 3 år .
jeg er meget forvirret ang. mig & ham ..
Han er utrolig dejlig, og jeg elsker ham & han siger også han elsker mig. Men aligevel, er jeg mega forvirret når han skal noget fks. ud til drengene og hygge eller noget andet .. det hele bunder nok i grund af at i starten af vores forhold sov han meget hos en af hans bedste veninder, som jeg ikke helt kunne finde rundt i - jeg blev meget sådan hvorfor skal han det, og hvorfor behøves han det? Bare fordi det var tættere på hans skole, jeg græd meget over det hele & vi var meget oppe og skændes .. Jeg begyndte og stole på ham så meget at jeg viste ham overfor en af mine gode veninder, det skulle jeg åbenbart ikke ha gjort? De fik hinandens msn' & mobil nummer, jeg troede det var fuldstændig uskyldigt, og de sagde begge de bare var venner .. På et tidspunkt fik jeg nogle tegn på noget var galt, når de sad på msn fks. hver gang han loggede af, loggede hun af - hvis hun loggede af, loggede han af - SELVOM jeg var på .. De cammede hver aften, en aften havde jeg sendt ham en sms, og dagen efter kom jeg ud til ham - og så havde hun sendt en EFTER mig som han havde svaret på , men ikke på mig .. Jeg vidste godt hvad klokken havde slået, men lige meget hvad stolede jeg på at når jeg spurte dem og de sagde " vi er bare venner " så var det sandt - lige til den dag han gik fra mig - på grund .. Min verden var ødelagt, jeg havde mistet min første rigtige kæreste, & en jeg virkelig følte mig tryg ved .. Jeg tog min hævn og fik dem til at gå fra hinanden efter 1 dag.. Så havde jeg det godt, og så begyndte mig og ham snakke igen . Det var dejligt, for jeg havde jo vundet slaget hvis man kan sige det sådan?`vi blev kærester og har været kærester lige siden .. Men dagen idag, trykker det hele mig stadigvæk? Hvad hvis han finder en der er bedre end mig( som dengang), hvad hvis han begynder og sove med en god veninde igen? Han siger han elsker mig & han aldrig kunne finde på at gå fra mig igen, eller være mig utro .. Men jeg kan virkelig ikke lade hver at tænke på det når han laver noget andet fks. sammen med vennerne? .. eller bare er til noget afslutning med skolen .. Jeg hader mig selv for det, for jeg føler mig virkelig som verdens dårligste kæreste, og jeg aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre :( - håber rigtig meget i kan hjælpe mig. For jeg hader at jeg skal være sur & ked af det hver gang han siger han skal noget ..

Mange hilsner den forvirrede ..

Svar:

Hej

Tillid er meget vigtigt i et forhold. Hvis ikke man stoler på hinanden, er det svært at være rigtig glad i et forhold. Og som du skriver kan det betyde at man er nervøs når man ikke er sammen. Og det kan ende med jalousi, som er en meget ubehagelig følelse.

Hvis din kæreste en gang har gjort noget forkert bag din ryg, er det meget naturligt, at du har svært ved at stole på ham. Det gør dig ikke til en dårlig kæreste.

Du bliver dog nødt til at gøre op med dig selv om du kan stole på ham. Det kan være svært, men hvis du vil blive i dit forhold må du vælge at tro på hvad han siger, ellers er det ikke et behageligt forhold at være i. Hvis du ikke kan det, må du overveje om det er det værd at blive i forholdet.

Det vil være godt at få snakket ud med ham om dine følelser. Der er ikke nødvendigvis noget i vejen med at han sover hos sine veninder, men han skal vide at det er ubehageligt for dig, og du gerne vil have han lader være. Hvis han har gjort noget med din veninde, mens i var kærester, er det kun rimeligt at han laver nogle ofringer for, at du kan komme til at stole på ham igen og jeres forhold kan blive godt.

Om ens kæreste finder en anden, kan man aldrig vide. Det kan også være du en dag møder en, du mener, du vil få det bedre sammen med. Men det er
vigtigt at det ikke hele tiden er noget man går og tænker på. Du må prøve at overbevise dig selv om, at din kæreste ikke kan finde nogen bedre end dig. Og hvis du vil blive sammen med ham, må du prøve at stole på ham.

Venlig hilsen Denise