Forelsket..

brevkassespørgsmål

Forelsket..

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år
Oprettet 8 år 3 uger siden

Hej Cyberhus!

Jeg har mødt en rigtig sød fyr her fornylig, og jeg kan rigtig godt lide ham. Vi var til fest her i weekenden sammen hvor vi kyssede lidt osv. Jeg snakkede med ham om hvad det skulle blive til, men han mener at han er en dårlig kæreste. Jeg har aldrig selv haft en, og vil virkelig gerne, han slog op med sin kæreste for lidt over 1 måned siden.. Så jeg er også bange for at han stadig har følelser for hende..

Han har ret mange problemer med hans familie som går ham rigtig meget på, og jeg vil bare gerne have at han har det godt..

Jeg ville bare høre hvad i/du ville gøre i denne her situation, for jeg synes han er virkelig sød. For jeg vil virkelig gerne have det bliver til mere end bare sådan noget "hygge"..

Svar:

Hej med dig.

Hvor er det dejligt, at du har mødt en sød fyr. Du spørger ind til, hvad man gør, når man er i denne situation. Det er meget individuelt og der er desværre ikke en opskrift for, hvordan man gør det bedst. Drenge er meget forskellige og det er forskelligt, hvordan de bedst kan lide, at en pige skal vise, at hun er interesseret i dem. Nogle kan godt lide, at pigen er meget direkte og siger det direkte, mens andre bedre kan lide, hvis pigen er lidt mere genert og sender nogle søde blikke, smiler og sådan nogle ting. Disse ting er dog ikke så vigtige i sidste ende, da det handler om, at drengen godt kan lide en. Du skriver, at I allerede har kysset til en fest, så det er et meget godt tegn på, at han kan lide dig. Det kan dog stadig være lidt svært at tyde, om en dreng kan lide en. Nogle gange kan de for eksempel godt finde på at være sammen med en pige en aften og snakke om søde ting, men så når der ikke længere er fest, er det som om det nærmest ikke er sket. Mit råd vil derfor være at kontakte ham enten over sms eller hvis du ser ham et sted. Her kan du nøjes med at spørge om, om I skal lave noget sammen en aften for eksempel, og så hvis han siger ja, er det fordi, at han måske er interesseret.

Jeg kan læse på dit brev, at du er bekymret for, at det ville ende som noget hygge, hvor du hellere vil have, at det skal være mere end det. Det er vigtigt, at I begge er afklarede med, hvad I laver, så han ikke tror, at det er i orden, at det kun er hygge, når det ikke kun er det for dig. Det kan du gøre ved at snakke med ham om det, for eksempel, hvis I er sammen en aften. Denne snak kan være om, hvad I er for hinanden, om at være åbne overfor hinanden og generelt hvor I står I jeres forhold og om der skal være et forhold. Her vil det være bedst at spørge ham om det, inden I begynder at kysse og hygge. Det kan føles rigtig svært, hvis man er sammen med en, der ikke ønsker det samme som en selv, så derfor ville det være fint at snakke med ham om det inden, så du ikke ender med at blive såret. Du skriver også, at han siger, at han er en dårlig kæreste og det kan både være, fordi han synes, at du fortjener bedre og dermed er en rigtig sød fyr. Men det kan også være for at have en undskyldning for at ikke skulle være mere end bare "hygge"venner. Det er desværre umuligt at vide, så mit råd vil være at kaste dig ud i det. Hvis man altid er bange for at blive såret, kommer man også nemt til at gå glip af en sød fyr. Og hvis man bliver såret, er det selvfølgelig svært, men det går over og det er ofte her, man lærer noget om sig selv og bliver stærkere.

Du skriver også, at han har nogle problemer med sin familie og det er rigtig stort af dig, at du tænker så meget på, om han har det godt. Det kan selvfølgelig være svært at have en kæreste, som har nogle familieproblemer, men hvis det er dette I er ude i, er det bedste, du kan gøre at støtte ham ved at være der for ham. Det kan jeg næsten høre, at du ikke ville have noget problem med, fordi du tænker på, at han skal have det godt. Du skriver også, at du er bange for, at han stadig har følelser for sin ekskæreste. Jeg synes ikke at det lyder sådan, eftersom at han slog op med hende og der må have været en grund til, at han slog op. Så det tror jeg ikke, du skal være nervøs for. Det kan dog også være, at han slog op med hende, fordi han har brug for ikke at have en kæreste lige nu. Han mener også selv, at han er en dårlig kæreste, så måske er han slet ikke interesseret i en kæreste lige nu.

Det kan være rigtig svært at finde ud af, hvad den person, man kan lide tænker om en. Om han er interesseret i en, eller om han mere bare er til hygge. Mit råd vil være at kaste dig ud i det og snakke med ham. Det kunne være, at han var klar til en ny kæreste og du var lige det, han havde brug for, for at blive lidt mere glad oven i familieproblemerne. Hvis han ikke er interesseret, skal der nok komme mange andre fyre, der er meget interesserede og som du synes er ligeså sød som ham her. Jeg håber du kunne bruge mit svar og ønsker dig held og lykke.

Med venlig hilsen Signe.

SigneMs billede
Signe fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål