Forelsket .. men i min bedste ven 2

brevkassespørgsmål

Forelsket .. men i min bedste ven 2

brevkassespørgsmål af
Anonym

Hej igen.
D. 15/04-2008 fik jeg svar på "Forelsket .. men i min bedste ven". TAK :)
Inden jeg fik svaret, havde jeg dog besluttet mig for, at jeg vil fortælle ham, at jeg var/er vild med ham. Det gjorde jeg så....(Eller jeg var en tøs og skrev det til ham).. Han skrev at han også
godt kunne lide mig, men skiftede dernæst emne...
Da det var anden gang jeg spurgte om, hvad han synes om mig, men første gang jeg selv åbnede mig, besluttede jeg mig for, at jeg ikke vil spørge ham om det igen - for ikke at virke total desperat, men jeg får mere og mere lyst til at spørge ham igen, fordi jeg hele tiden synes, han udsender andre signaler, i forehold til, hvad andre drenge vil gøre. Han skriver ikke så tit til mig, han vil ikke snakke så meget om følelserne og da jeg var til fest i sidste uge, hvor jeg puttede med vores fælles anden bedste ven, blev han overhovedet ikke sur. Det endte med at jeg begyndte at græde, da jeg krammede ham farvel, fordi jeg synes jeg havde været så dum og fordi jeg havde besluttet mig for, at jeg VILLE sige til ham face to face, at jeg er vild med ham.. Men trods ca. 10 genstande den aften, kunne jeg ikke tage mig sammen.

Vi snakker stadig utrolig meget sammen i skolen (nærmest hele tiden) og arbejder sammen hver gang vi kan komme til det.....
Jeg ved ikke hvordan jeg skal få ham "åbnet" så jeg kan finde ud af 100 % hvad han vil..

(det er ikke mere end to uger siden, at han skrev at han også ku lide mig og da vores forhold ikke har ændret sig, tror jeg ikke han er holdt op med det)

Svar:

Hej igen
Jeg synes det er flot at du har fået det sagt til ham. Det kan være hårdt at gå rundt med følelser man ikke ved om er gengældt.

Jeg tror det er en god ide at snakke med ham igen og synes ikke det virker desperat. Hvis du har skrevet til ham at du kan lide ham, er det ikke
sikkert at han har forstået det anderledes end i normalt snakker til hinanden.

Det er vigtigt at du får sagt at dine følelser er mere end venskabelige, og du gerne vil vide om han føler det samme. Han kan tro at da du skrev, at du bare mente det venskabeligt.

Kan godt forstå det kan være svært at tage sig sammen til at sige det til ham og alkohol kan hjælpe på nerverne. Men det er ikke godt at snakke om
den slags ting når den ene eller den begge er beruset. Ofte er man mere følsom og det kan betyde, at man ikke får snakket om tingene på en
ordentlig måde. Det er nemmere at misforstå hinanden.

Jeg vil derfor foreslå at du snakker med ham en dag hvor i bare er jer to og ikke har drukket. Hvis du synes det er for svært er det bedre at skrive til ham igen, end at drikke dig mod til og sige det til en fest.

Venlig hilsen
Denise