Er det for sent at række hånden ud ?

brevkassespørgsmål

Er det for sent at række hånden ud ?

brevkassespørgsmål af
Anonym
23 år
Oprettet 8 år 5 måneder siden

Hej sagen er den at jeg for et år side blev uvenner med en person som jeg holdt mange af. jeg kunne godt brug nogle råd og tips til

hvad jeg skal/kan gøre her jeg har tit tænke på at jeg skulle række hånden ud til person Når jeg har mødt vedkommen.

Men jeg har ikke gjort det fordi jeg er bange for hvad der vil ske hvis jeg gør det. Og er også blev udstikker på

om det er for sent at række hånden ud efter et helt år? Og om hvor når det blev for sent af gøre??

Også ved jeg helle ikke helt hvordan man rækker hånden ud til et andre menske ? Kan i hjælp ? :-)

Svar:

Hej Anonym

Jeg tror rigtig mange mennesker kan genkende det du beskriver. At man bliver uvenner med et meneske man holder meget af og ikke rigtig ved hvordan man skal række hånden ud og blive tætte igen.

Du spørger om det er for sent, og til det vil jeg sige et klart og tydeligt NEJ. Hvis du føler en lyst til at række hånden ud til den her person kan jeg ikke se at det kan blive for sent. Lige meget om der er gået uger, måneder eller flere år.

Jeg kan godt forstå hvis du er usikker på hvordan du skal række hånden ud. Hvordan du skal starte og hvad du overhovedet skal sige, for det er virkelig også svært.

Du skriver at du har været meget i tvivl når du har mødt personen. Jeg forstår dig sådan at du ind i mellem møder den her person i en eller anden sammenhæng.
Når nu I mødes kunne én mulighed være at starte ud med at snakke om noget der er lidt "ufarligt". Snak om vejret, om et eller andet du har set eller hørt om som du tænker personen nok også har hørt om. Et eller andet der ikke lige handler om jer, men noget I alligevel kunne snakke lidt løst om. Bare for at du kunne få en fornemmelse af om personen også har lyst til at snakke med dig.
En anden mulighed er at du springer direkte ud i det og siger det som du har det. Du kunne måske sige at du savner personen rigtig meget og er ked af at I blev uvenner. Jeg kan godt forstå hvis du synes det er helt vildt svært at skulle sige, men nogle gange kan det faktisk være lettere "bare" at sige hvad man føler frem for at finde en smart eller særlig måde at sige det på.

Det er selvfølgelig ikke sikkert at den her person har det på samme måde som dig. Måske er personen ikke interesseret i at I skal genoptage jeres venskab, og det skal du selvfølgelig være forberedt på kan ske. Det er altid den risiko man løber hvis man åbner op og fortæller andre om sine følelser. Man kan blive afvist, og det er selvfølgelig helt vildt hårdt.
Men på den anden side vil du så også være afklaret omkring jeres forhold. Så behøver du ikke længere være i tvivl om gå og tænke på om du kan gøre noget for at I kan blive venner igen.

Men jeg tænker at der er lige så stor en chance for at personen har det på samme måde som dig. Måske savner personen også dig, og måske går han/hun også er er helt vildt i tvivl om hvordan I igen kan blive gode venner? Hvis personen har det sådan er jeg sikker på at han/hn vil blive meget glad for at du tager en chance og spørger.

Lige meget hvad tror jeg faktisk at du vil blive glad for at have prøvet. Så ved du nemlig at du har gjort hvad du kunne for at skabe en god kontakt til den her person som du holder meget af og savner, og som jeg nævnte tidligere, så er det aldrig for sent at række hånden ud.

Jeg håber det lykkes for dig og jeg håber I finder sammen igen.

Mange hilsner
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål