ensom dreng

brevkassespørgsmål

ensom dreng

brevkassespørgsmål af
Anonym
17 år

hej jeg er dreng på 17 snart 18 år jeg skrive fordi at jeg ikke hveder hvad jeg skal gør af mig sæler for jeg føler mig så ensom fordi jeg har kun 2 ven og og så har jeg hæler ikke haft en kæreste men jeg har var forælsket 2 ganger og de bæger to vikke som om at at de god kun liger mig men så lige plysse vil de ikke snakker eller skrive med mig og det var fra den ener dag til den aner at de ikke vil har noget med mig at gøre og jeg har areldie sægate det til noge men er god noke lige ster på en ny skole/uddannelse i må undskule at det ikke er stave helte onelite

Svar:

Normal

false

DA
X-NONE

/* Style Definitions */
table.MsoNormalTable
{mso-style-name:"Tabel - Normal";
mso-tstyle-rowband-size:0;
mso-tstyle-colband-size:0;
mso-style-noshow:yes;
mso-style-priority:99;
mso-style-qformat:yes;
mso-style-parent:"";
mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt;
mso-para-margin-top:0cm;
mso-para-margin-right:0cm;
mso-para-margin-bottom:10.0pt;
mso-para-margin-left:0cm;
line-height:115%;
mso-pagination:widow-orphan;
font-size:11.0pt;
font-family:"Calibri","sans-serif";
mso-ascii-font-family:Calibri;
mso-ascii-theme-font:minor-latin;
mso-fareast-font-family:"Times New Roman";
mso-fareast-theme-font:minor-fareast;
mso-hansi-font-family:Calibri;
mso-hansi-theme-font:minor-latin;}

Hej med dig.

Tak for dit brev. Det er rigtig godt, at du skriver herind, for du skal vide, at der er mange unge, som har det på samme måde som du. Det er vigtigt at komme frem med sine tanker og følelser og det er det, du netop har gjort ved at skrive herind. Det er første skridt på vejen mod at ændre på tingene.

Du skriver, at du kun har 2 venner. Jeg tænker, at det er bedre at have to rigtig gode venner end at have en hel masse overfladiske venner. Det drejer sig ikke om at have mange venner, men om at have gode venner. Det er jo sådan, at venskaber udvikles med tiden ved at man laver ting sammen og taler sammen med sine venner. Man kan sagtens have nogle venner, som man laver noget bestemt sammen med og andre venner, som man laver noget andet sammen med. Hold fast i dine 2 venner og prøv, om I kan udvikle jeres venskab, så I kan lave flere og flere ting sammen hen ad vejen. Det vil knytte jer stærkere til hinanden og jeres venskab vil blive bedre og bedre.

Det vil også være en god idé, hvis du prøver at få kontakt til nogle nye mennesker. Det kan du fx gøre ved at lave forskellige ting i fritiden sammen med andre. Du kan måske gå til sport, melde dig ind i en forening eller noget lignende. Du kan starte med at finde ud af, om der er noget, du interesserer dig særligt for og så begynde at finde sammen med andre, som også interesserer sig for dette. På denne måde har I noget at lave sammen og tale om og sådan begynder de fleste venskaber – ved at man taler sammen og har noget at lave sammen.

Du skriver, at du lige er startet på en ny skole/uddannelse. På din nye skole vil du også automatisk komme til at lære nogle nye mennesker at kende og så gælder det bare om at holde fast i kontakten med dem fra starten af. Du kan fx foreslå nogle af dem, at I er sammen om at spise i kantinen, lave lektier eller lave noget sammen i fritiden osv. Sig ikke nej til andres tilbud om at være sammen med dig, hvis du måske ikke tør være sammen med dem. Der kan ikke ske noget ved at prøve at få nye venner. Det eneste negative, som kan ske, er at de siger nej og så må du i gang med at søge andre venner. Det gælder om at blive ved med at søge venner og for den sags skyld også kærester.

Med hensyn til de to piger, du har været forelsket i, kunne jeg godt tænke mig at vide, om du har prøvet at tale med dem om det? Det ville nemlig være godt, hvis du kunne få besked om, hvorfor de ikke ville være sammen med dig lige pludselig. På den måde ville du bedre kunne forholde dig til situationen i stedet for måske at gå rundt og gætte på, hvorfor pigerne reagerede, som de gjorde.

Med hensyn til kærester generelt, er der ikke andet for end at prøve at komme i kontakt med pigerne, så meget det kan lade sig gøre. Lad dem lære dig at kende og lær dem at kende. Der gælder nogenlunde de samme regler hér: find på noget at lave sammen og at tale om, så går det hele meget lettere.

Ensomhed er en forfærdelig følelse for et menneske. En meget vigtig ting at huske på, når man føler sig ensom er, at man altid er nødt til at have nogen at dele sine tanker og følelser med. Hvis man taler med andre om sine tanker og følelser, bliver man ikke så let ensom. Du skriver, at du ikke har fortalt noget om din ensomhed til nogen. Det er på høje tid, at du begynder at fortælle andre om dig selv nu. Du kan jo starte med at fortælle til dine venner og din familie. Måske en lærer på din nye skole også vil være god at tale med?

Du må ikke miste modet. Prøv dig frem og tro på, at det nok skal lykkes for dig at få kontakt til nogle nye mennesker med tiden. Vær ikke genert! Du har lige så meget ret til at have venner som alle andre. Du er lige så meget værd og har lige så meget at byde på som alle andre. Det gælder blot om at vise de andre, hvad du har at byde på, så de får ekstra meget lyst til at være ven med dig. Tal med folk, lav ting sammen med dem og tro på, at det nok skal lykkes. Så er du nemlig allerede et godt stykke på vej i den helt rigtige retning.

Held og lykke

Hilsen Linda