Ensom ..

brevkassespørgsmål

Ensom ..

brevkassespørgsmål af
Anonym
16 år

Hej.. Jeg har fået et stort problem. Efter jeg har fået min første kæreste som jeg stadig er sammen med og er rigtig glad for. Er jeg blevet meget mere ked af det. Min bedste veninde vil mig ikke mere pga jeg bare kan være sammen med min kæreste men han har aldrig tid til mig. Jeg er i forvejen en person som knytter sig til få også er sammen med dem. Men nu gider min bedste veninde ikke være sammen med mig mere og kæreste har ikke tid. så det er rigtigt hårdt. kommer grædene hjem fra skole. Kan ikke lide min skole og tør ikke sige det til mine forældre for de forstår mig ikke, har prøvet at sige det en gang men da grinte min mor bare ad mig:( ved ikke hvad jeg skal gøre har brug for at snakke med nogen om det men ved ikke hvem.

Svar:

Hej med dig

Jeg kan godt forstå det er lidt svært for dig lige nu, og at du føler dig lidt ensom... Du har fået en kæreste, og det er rigtig dejligt, men han har ikke særlig meget tid. Det lyder til at din bedste veninde måske er blevet lidt jaloux og er bange for at du ikke har tid til hende pga. kæresten, og derfor har hun bare valgt at sige hun ikke vil se dig mere, fordi så slipper hun for at blive afvist af dig.

Det må også have været rigtig træls at din mor grinte da du forsøgte at snakke med hende om det. Men jeg tror kun hun gjorde det, fordi hun måske ikke helt forstod hvor meget du mente det, og at du virkelig havde brug for at snakke om det..

Jeg vil lige komme med lidt råd i forhold til din situation – og ellers så er du også velkommen til at komme på chatten en dag, hvis du føler du stadig har brug for at snakke med nogen om det.

Jeg synes du skal skrive et brev til din bedste veninde og fortælle hende hvor meget du savner hende. Bare fordi at man har fået en kæreste, så betyder det ikke at man ikke har brug for sin bedste veninde. Du har stadig ligeså meget brug for hende, og holder stadig ligeså meget af hende. Lov hende at du aldrig vil glemme hende selvom du har en kæreste, ligesom hun heller ikke skal glemme dig, når hun engang får en kæreste. Når I før har været så tætte, så tror jeg hun vil prøve at forstå hvordan du har det.

I forhold til at snakke med nogen om det, så synes jeg du skal give din mor en chance mere og gøre det klart for hende at du altså mener det alvorligt. Hvis hun forstår hvor meget det fylder for dig, og hvor ked af det du er, så er jeg sikker på at hun ikke vil grine af dig.

Der er også den mulighed at du kan tale med din kæreste om hvordan du har det? Selvom han har travlt, så ses I nok engang imellem, og han vil sikkert også gerne lytte, forstå din situation og være der for dig.

Jeg håber du kan bruge mine råd, og at din bedste veninde vil forstå at du stadig er hendes veninde, selvom du også har en kæreste.

De bedste hilsner fra Heidi