Butikstyveri

brevkassespørgsmål

Butikstyveri

brevkassespørgsmål af
Anonym
19 år
Oprettet 7 år 4 måneder siden

Vi er to drenge på 19 der var i Magasin og fik denne dumme ide om at anskaffe os to parfumer uden at betale for dem. Vi bliver knaldet af vagterne og ryger direkte ind på kontoret til en snak. Vi er godt klar over erstatningskravet og bødeforlægget, men er i tvivl om det resulterer i en plet på straffeattesten. Den ene vagt fortalte os nemlig, at hvis vi tog ned på politigården og overbevist forklarede, at det er vores første og sidste gang, at så var der noget med, at man muligvis undgik at få en plet på sin straffeattest.

Svar:

Hej med dig

Ja, den idé kan vist godt smides ned i kassen med idéer der ikke behøver at dukke op igen. Men alle mennesker dummer sig ind imellem. Det lyder som om du og din ven er blevet en erfaring rigere, og det er jo også værd at tage med.

Det er helt rigtigt at det ikke nødvendigvis giver en plet på straffeattesten, med sådan et butikstyveri. Men det korte af det lange er at det er noget I skal kontakte politiet og finde ud af. Først og fremmest så kræver det jo at butikken har anmeldt tyveriet til politiet, men det går jeg ud fra de har?

Når I så modtager en henvendelse fra politiet, må I spørge ind til betydning, og hvilke muligheder der er for at undgå at få den her "plet". Jeg tænker noget af der er lige så afgørende som hvad I "har lært" er om det er noget I har gjort før.

Så kontakt politiet, og tal lige ud af posen. Det får I helt sikkert mest ud af.

Held og lykke med det
Niels-Christian

Niels-Christians billede
Niels-Christian fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål