Hygiejne Problemer - Nakkeost

brevkassespørgsmål

Hygiejne Problemer - Nakkeost

brevkassespørgsmål af
Jacob
13 år
Oprettet 4 år 7 måneder siden

Hej brevkasse. Jeg har nogle spørgsmål vedrørende min penis og omkring hygiejne i det område.

Mit problem er således:

Jeg har forhudsforsnævring og har dermed problemer med at trække min forhud ned over glansen. Jeg kan dog trække nok ned til at jeg kan se starten af flere lag nakkeost, jeg har så prøvet at skulle det her nakkeost væk med fordi at jeg ikke kan trække helt ned så bliver nakkeosten bare skyllet længere ned i forhuden, altså der hvor jeg ikke kan trække ned, så jeg får ikke nakkeosten fjernet. Jeg har gået til lægen omkring min forsnævring så det er ikke det jeg vil have svar på. Jeg vil gerne spørge om det her nakkeost der har siddet der i lang tid, er det farligt eller betyder det ikke noget? Jeg er lidt bekymret over det fordi det er en ubehagelig følelse at der sidder noget dernede som jeg ikke kan få væk. Der sidder også nok også en masse bakterier. Jeg har ikke fået forhudsbetændelse før eller noglet problemer, men jeg vil bare vide om det bliver et problem i den nærmeste fremtid at jeg ikke kan vaske det væk. Kommer det til at gøre ondt, kan jeg få infektion/betændelse?

Svar:

Hej Jacob,
Det er ikke farligt :-) Her kan du læse lidt mere om nakkeost: https://www.sexlinien.dk/emneside-drenge/maends-kroppe/nakkeost.aspx

Hvis der pludselig kommer meget mere hvidlig belegning end der har været tidligere ville jeg gået til lægen, for så kan det dreje sig om svampeinfektion. Håber det gav svar på dine spørgsmål :-)
Mvh Mari

Maris billede
Mari fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål