Hvorfor hende i stedet for mig

brevkassespørgsmål

Hvorfor hende i stedet for mig

brevkassespørgsmål af
Asta
15 år

Hej,

Jeg er en pige, som har det rigtigt svært fortiden. Jeg tror jeg er blevet forelsket/har fået følelser for en dreng som går i min klasse. I weekenden skrev vi rigtigt meget sammen om alt muligt. Og det endte med, at jeg sendte nudes efter han efterspurgte det. Han skrev at han ikke ville sende, men at jeg kun bare se den i virkeligheden. Så vi aftalte at vi skulle være sammen, sådan rigtig sammen(have sex). Der var ingen af os der havde haft det før. Dagen før vi skulle være sammen skrev han, at han ikke ville lægge følelser i det og troede ikke at der kunne blive noget i fremtiden, men han ville stadig være sammen med mig. Jeg havde ikke lyst til bare at blive “brugt” så jeg skrev at jeg ikke havde lyst.

Nu fortryder jeg helt vildt meget at jeg sagde nej. Og har også prøvet at spørge om vi ikke skal finde en anden dag. Men det virker til at han ikke har lyst. Jeg snakkede med hans bedste ven og han sagde at jeg nok skulle prøve at glemme det for han havde en anden nu, som han allerede har snavet med(det var han første kys nogensinde).

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, så håber at du har nogen ideér til hvordan jeg kan komme af med de følelser for han har jo en anden nu, jeg kunne bare have taget min chance.

Svar:

Hej Asta.

Tak for dit spørgsmål her i brevkassen.

Jeg forstår godt, at det er svært for dig at den dreng, som du er vild med er sammen med en anden pige. Det er aldrig rart at blive fravalgt til fordel for en anden. Du fortæller, at du fortryder, at du sagde nej til at ses og have sex med drengen fra din klasse. Jeg kan godt forstå, at det kan virke fristende at have sex med en person, som man er vild med, men jeg tænker, at du måske ville fortryde det mere, hvis du gjorde det. Især når han selv har sagt, at han ikke vil kunne se en fremtid i jeres forhold. Ens første gang er meget betydningsfuld, og det ville være ærgerligt at have en dårlig oplevelse med det, da det kan følge en lang tid efter. Derfor tænker jeg også, at det var en klog beslutning du tog i forhold til ikke at have sex med drengen.

Jeg hæfter mig ved, at du har sendt nøgenbilleder, og det er selvfølgelig helt op til dig, hvordan du har det med det. Du kender sikkert allerede godt til risikoen ved at sende nøgenbilleder, men hvis ikke du er helt inde i det, så har jeg her vedhæftet et link, hvor du kan læse lidt mere om emnet.

Du skriver, at du godt kunne tænke dig at komme af med dine følelser for drengen, og jeg vil her komme med nogle forslag til, hvad du kan gøre.

Det kan være en mulighed at forsøge at få tankerne væk fra ham ved at lave ting, som du kan lide at lave. Det kunne være at være sammen med veninder/venner, dyrke fritidsinteresser eller andre ting, der gør dig glad. Det kan også være rart at få snakket med nogle om, hvad du har oplevet og give dig selv lov til at være ked af det i noget tid. Nogle gange kan det også hjælpe, hvis man forsøger at acceptere, at man ikke skal være sammen med den pågældende person. Du fortjener at finde en dreng, som sætter pris på dig, og som behandler dig godt, og det var desværre ikke drengen fra din klasse.

Jeg håber, at du kunne bruge mine råd, ellers er du altid velkommen til at skrive herind igen. Jeg ønsker dig held og lykke med at komme videre.

De bedste hilsner

Cecilie

Cecilies billede
Cecilie har svaret på dette spørgsmål