Hvordan skal jeg spørge hende?

brevkassespørgsmål

Hvordan skal jeg spørge hende?

brevkassespørgsmål af
Anonym
13 år
Oprettet 4 år 1 måned siden

Hej Cyberhus! Jeg ved ikke hvordan heg skal spørge hende her den mega søde pige som jeg er meget forelsket i. Jeg tænker heletiden på hende. Vi snakker rigtig godt sammen og smiler tit til hinanden når vi mødes. Vi går i klasse sammen. Men jeg kan ikke få mig selv til at skrive at heg kan lide hende. Jeg er også bange for om det bliver akavet dagen efter.

Håver i kan hjælpe mig!

Kh en mega forelsket dreng

Svar:

Hej med dig.

Hvor er det dejligt for dig, at du er blevet meget forelsket i en den her mega søde pige fra din klasse! Forelskelse kan føles virkelig skønt, men kan samtidig være rigtig svært og forvirrende, som du også selv beskriver i forhold til om det måske bliver akavet, hvis nu den man er forelsket i, ikke føler det samme, eller hvis hun ikke lige ved, hvordan hun skal reagere, hvis du fortæller hende, at du godt kan lide hende.

Jeg synes, at det lyder som det helt rigtige du allerede gør - nemlig ved at smile meget til hende og det er et rigtig godt udgangspunkt for, at der måske kan ske noget mere, at I snakker rigtig godt sammen. Så bliv endelig ved med at smile meget til hende og snakke med hende, for det er nogle gode signaler at sende, til en som man er forelsket i. Når du smiler til hende eller snakker til hende, er det en måde at sende positive signaler om, at du er interesseret i hende, og at du godt kan lide hende.

Det kan i det hele taget være en god idé at sende hende signaler om, at du synes, at hun er sød. Det kan du eksempelvis gøre ved at give hende lidt ekstra opmærksomhed, behandle hende rigtig sødt og grine, hvis hun siger noget sjovt. Så kan det være, at hun vil opfange dine signaler, og så kan det også være, at du kan mærke, om hun også er vild med dig, hvis hun sender nogle af de samme signaler.

Det er også en god idé at bruge tid sammen og lave noget sammen. Måske du kan prøve, at være endnu mere i kontakt med hende i skolen og snakke noget mere med hende eller ved at skrive til hende. Du kan for eksempel spørge ind til, hvilke interesser hun har og hvad hun laver i sin fritid. Så kan det være, at hun også spørger ind til dig, og så kan du fortælle lidt om dig selv.

Hvis I lærer hinanden lidt bedre at kende på den måde, kan det være, at det både bliver nemmere at sige eller skrive til hende, at du godt kan lide hende og forhåbentlig også mindre akavet.

Held og lykke med det!

Kærlig hilsen

Gro.

Gros billede
Gro fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål