Hvordan onanere man ordenligt

brevkassespørgsmål

Hvordan onanere man ordenligt

brevkassespørgsmål af
Karla
15 år

Goddag

Jeg har et spørgsmål som jeg har brændt inde med længe nu.

Jeg er 15 år gammel og hat aldrig onaneret. Jeg har altid set nef på det og aldrig rigtig forstået det. Men her for ikke ret lang tid siden fik jeg sådan lyst til at prøve det. Jeg kunne på ingen måde finde ud af det. Då mit spørgsmål er

1. Hvordan onanere man?

2. Hvordan bliver man liderlig?

Svar:

Hej Karla.

Tak for dit brevkassespørgsmål. Jeg tillader mig at besvare dine spørgsmål i kronologisk rækkefølge.

Først vil jeg sige, at nogle onanerer flere gange om ugen, andre måske et par gange om måneden. Og så er der nogen, der aldrig kunne drømme om at onarere. Fælles for dem alle er, at det er helt normalt. At onarere kan være en god måde at lære sin egen krop at kende på. På den måde kan du også finde ud af, hvad du kan lide, og hvad der ikke føles rart for dig.

Man kan onarere på mange måder, men de fleste bruger deres fingre, når de skal onanere. Nogle bruger også brusehovedet i badet, mulighederne er mange.  Når piger onanerer, så kærtegner de, gnider eller presser på deres kønsorganer, mens de enten står op, sidder eller ligger ned. De mest følsomme steder er for mange klitoris, kønslæberne og skedeåbningen. Man kan eksempelvis kærtegne sin klitoris, ved at køre et par fugtige fingre op og ned, fra side til side, eller lade et par fingre cirkle rundt om klitoris. Andre kan godt lide, at stikke noget op i skeden, mens de onanerer. Det kan f.eks. være en finger eller to, men også andre ting kan bruges. Cyberhus har tidligere lavet en artikel omkring Onani for piger, den kan du gå ind og læse, hvis du har brug for mere information.

Hvordan man bliver liderlig, er faktisk et rigtig godt spørgsmål. Det kan væe meget forskelligt fra person til person, hvad der gør, at man får lyst til sex. Nogle tænder på at se porno, andre bruger deres fantasi, og for andre igen er det berøring, der gør, at de bliver liderlige. Nogle gange kan det også komme helt af sig selv, uden man gør noget for det. Fælles for dem alle er igen, at det er helt normalt, og det ene er ikke mere rigtigt end det andet. Mit råd er til dig, er at du må gå på opdagelse og finde ud af, hvad der føles bedst for dig.

Jeg håber du kan bruge mit svar.

Vh. Fabienne fra Cyberhus

Fabiennes billede
Fabienne fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål