Hvordan dyrker man sex?

brevkassespørgsmål

Hvordan dyrker man sex?

brevkassespørgsmål af
Laura
14 år
Oprettet 6 år 2 uger siden

Jeg er faktis pænt lonly, men er bare meget klar, altså til at dyrke sex, men hvordan gør man endelig hvordan starter man op, hvilken stilling ville være en god begynder stilling?

Svar:

Hej med dig,

Hvordan man har sex, er selvfølgelig meget individuelt. Det er hvad man har lyst til, hvor godt man kender hinanden, osv.

Skal man sætte det helt standard op, hedder det for de fleste typisk, at man starter med forspil. Her gælder det om at "varme hinanden op". Det kan fx være ved at kysse og røre ved hinanden. Når man skal have sex, er der mange der er glade for at starte i det man kalder missionærstillingen, hvor fyren ligger ovenpå pigen. Den kan være rar for især pigen, da penis ikke kan komme helt lige så langt op som i andre stillinger, og samtidig er der mange der synes det er rart at man kan kysse eller se hinanden samtidig. Man kan også bruge andre stillinger, som at pigen ligger øverst, man ligger på siden eller måske sidder ovenpå drengen. Det bedste er at mærke sig frem efter hvad man selv synes er rart. Vi er alle forskellige og vores kroppe er indrettet forskelligt, så selvom der måske er mange, der bedst kan lide en bestemt stilling, så kan det være, at det vil være helt anderledes for dig.

Det er også meget forskelligt, hvornår man føler sig klar til at have sex første gang. Nogle føler sig klar, selvom de ikke har en kæreste eller en person, de ser rigtig meget, mens andre ikke føler sig klar, selvom de måske har haft en kæreste i noget tid. Det vigtigste er, at man mærker godt efter og ikke kaster sig ud i noget, som man måske vil fortryde senere. For de fleste er det rigtig stort at have sex første gang, netop fordi det er en stor og intim oplevelse. Derfor kan det også være godt at vente til man har mødt den helt rigtige, som man har det godt med og stoler fuldt ud på, så man kan være sikker på, at det bliver en god oplevelse.

Mange hilsner

Christina.

Christinas billede
Christina fra Cyberhus har svaret på dette spørgsmål